Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel adviseur grote projecten

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

20 nov 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

23 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Financieel adviseur grote projecten in het ruimtelijk domein

Heb jij een scherpe blik op financiën en wil je eraan bijdragen om onze ambitieuze grote projecten waar te maken?
In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Wat ga je doen?

Wij zijn op zoek naar een financieel adviseur met ervaring op het gebied van grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling die continuïteit waarborgt door de afdelingen en projectteams te blijven ondersteunen.
Je voert onder andere de volgende taken uit:

  • Project inrichting en beheersing: Je adviseert en draagt zorg voor de inrichting van de projectstructuur. Waar nodig geef je financieel advies rondom de gebiedsontwikkeling en grondexploitatie samen met de planeconoom.
  • Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega's.
  • Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega's.
  • Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken met de betrokken afdelingen en acteert als sparringpartner voor projectteams binnen jouw aandachtsgebied.
  • Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uit nutten en verantwoorden van subsidies.

Eisen

  • Afgeronde opleiding: Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring met financieel advies rondom grote projecten, grondexploitatie en gebiedsontwikkeling in een gemeentelijke organisatie.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar ervaring met financieel advies rondom gebiedsontwikkeling projecten en/of grondexploitatie.
  • Kennis van regelgeving: Expertise in financiële administratie, risicomanagement en gemeentelijke regelgeving (BBV - Begroten, besluiten, verantwoorden) is een vereiste.
  • U bent bereid om minstens twee dagen in de week op het stadskantoor in Breda te werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomische of financiële richting. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring met financieel advies in een adviesrol rondom gebiedsontwikkeling, grote projecten en of grondexploitatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Competenties

  • Je bent sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift.
  • Je bent een teamspeler die gewend is om met diverse belanghebbenden op verschillende niveaus samen te werken.
  • Je bent analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.
Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega's werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.

Gespreksinformatie

De datum vrijdag 7 november 2025 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur