Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Civieltechnisch projectmanager

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Introductie

Afdeling Stadsingenieurs Breda is op zoek naar een civieltechnisch projectmanager voor diverse civieltechnische projecten. Stadsingenieurs Breda voert projecten uit op het gebied van civiele techniek, bouwkunde en elektrotechniek.

Ongeveer 90 enthousiaste medewerkers op de afdeling zijn dagelijks bezig met het realiseren van projecten volgens de systematiek van projectmatig werken. De gemeentelijke organisatie staat voor de opgave om de bestaande stad in stand te houden, nieuwe woon- en werkgebieden te realiseren en de hiervoor benodigde hoofdinfrastructuur aan te leggen. Ben jij die civieltechnische projectmanager, die beschikt over de volgende kennis, competenties en talenten? Dan zoeken we jou als civieltechnisch projectmanager!

Wat ga je doen?

In overleg met je opdrachtgever geef je vorm aan jouw projectopdracht. Jij zorgt ervoor dat civieltechnische projecten integraal worden aangepakt volgens principes van het projectmatig werken. Je stuurt een projectteam aan met veel deskundige disciplines en binnen de verschillende projectfases; van initiatief, ontwerp tot en met nazorgfase en treedt daarbij op als gedelegeerd opdrachtgever naar ontwerpende en uitvoerende partijen. Je bent verantwoordelijk voor de realisatie van het project; van opdracht naar overdracht.

Daarnaast ben je verantwoordelijke voor de projectbeheersing op gebieden van Tijd, Geld, Kwaliteit, Informatie, Organisatie en Risico's. Je bent verantwoordelijk voor het inkopen van werken, leveringen en diensten binnen de goedgekeurde projectbudgetten en de uitvoering ervan. Je realiseert infrastructurele projecten in de Openbare Ruimte van multidisciplinaire aard in een ingewikkeld netwerk met interne opdrachtgevers, externe partijen en een stevig participatietraject.

Je werkt in een technische en complexe (bestuurlijke) omgeving met veel interne en externe relaties. De projecten kennen een politiek en maatschappelijk afbreukrisico.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding studierichting civiele techniek.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager / projectleider binnen het vakgebied civiele techniek, in een gemeentelijke organisatie.
  • Minimaal 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving.
  • Je hebt werkervaring met contractvormen zoals RAW-systematiek, bouwteam, UAV en/of UAV-GC.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie met reconstructie projecten, contractvormen zoals RAW-systematiek en bouwteam en ervaring met de UAV en/of UAV-GC. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt affiniteit met civiel technische kunstwerken.
  • Je hebt kennis van aanbestedingssystematiek, anterieure overeenkomsten, subsidieprojecten en vergunningstrajecten.
  • Je hebt kennis van MS-office, SharePoint, risicomanagement en vaktechnische wet- en regelgeving.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van civiele techniek.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als projectmanager civiele techniek.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 10 jaar ervaring met reconstructie werkzaamheden en rioolvervanging in een stedelijke omgeving.
  • Het cv is voorzien van relevante recente referenties of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Je hebt een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurige manier van werken.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken, het leiden van projectteams en aansturen van externe partijen.
  • Je bent klantgericht, resultaatgericht, kwaliteitsgericht, communicatief vaardig en daarnaast ben je een echte teamplayer.
  • Je hebt een kritische blik op kwaliteit en proces, bent oplossingsgericht, kunt plannen en organiseren en hebt een flexibele instelling.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Binnen de afdeling Stadsingenieurs Breda zijn er vier andere teams waarmee je samenwerkt, namelijk team Ontwerp, team Voorbereiding, team Uitvoeringsbegeleiding en het team Advies & Ondersteuning. Afhankelijk van het type project hebben deze teams allemaal een belangrijke rol in het projectteam. Maar eigenlijk is de gehele organisatie jouw stakeholder, van Communicatie tot Wijkzaken. Je zult versteld staan van de vele collega's en externe partijen die betrokken zijn bij civieltechnische projecten. Zo bouw je snel een uitgebreid netwerk op en weet je precies wie je waarvoor moet benaderen.

Jij komt te werken voor het team Projectmanagement. Je zult samenwerken met circa 22 andere directe collega's en binnen het team. We komen regelmatig bijeen, zowel op kantoor als digitaal, en soms op een (bouw)locatie naar keuze. 'Werken waar het werkt' is ons motto.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op 7 en 10 november. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Wij zoeken een projectmanager die circa 24 uur per week beschikbaar is, voor een periode van 2 jaar. Eventuele verlenging met 2 jaar is afhankelijk van werkvoorraad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur