Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
15 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
12 aug 2025Financieel Medewerker
Ben jij blij als de cijfers op orde zijn en dit leidt tot een integrale en betrouwbare financiele administratie? Je vindt het belangrijk dat dit vanuit een goede samenwerking en een efficiente manier gebeurt? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Breda is een stad die alles heeft: een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. Breda is een prachtige stad waar interessante dingen gebeuren, nu en in de toekomst.In de gemeentelijke organisatie werken enthousiaste medewerkers met plezier aan het realiseren van de ambities van de stad. Het aantal maatschappelijke vraagstukken groeit. Denk aan duurzaamheid en energietransitie, het realiseren van voldoende en betaalbare woningen voor iedereen, de aanpak van armoede en de transitie in de jeugdzorg.Dit vertaalt zich allemaal naar de financiele administratie. Je kunt je hier als financieel medewerker volledig uitleven. Dat betekent dat jij in deze functie samenwerkt met zon 50-tal collegae van de Financiele Administratie. Zo creeer jij samen met hen o.a. een volledige, tijdige en juiste financiele administratie van de gemeente Breda.
Samen met je team zorg je ervoor dat de financiele administratie van Gemeente Breda op orde is. Jij bent het inhoudelijke aanspreekpunt voor collegas, financieel adviseurs en vak afdelingen als het gaat om financiele processen en juiste cijfers. Je draagt actief bij aan het verbeteren en digitaliseren van deze processen, en krijgt de ruimte om hierin initiatief te nemen. In jouw rol lever je een belangrijke bijdrage aan betrouwbare financiele informatie, nu en in de toekomst.
Je toetst de financiële administratie en/of projectenadministratie (zoals kredieten en investeringen) op volledigheid, juistheid en tijdigheid (budgetcontrole).
Je bereidt financiële projectoverzichten voor ten behoeve van periodieke overleggen met projectleiders, budgethouders en (financieel) adviseurs en bent zelf aanwezig bij deze gesprekken.
Je beheert balans- en tussenrekeningen en zorgt dat deze voldoen aan alle voorwaarden: volledig, tijdig, juist en inzichtelijk.
Je zorgt voor een correcte aansluiting tussen de branchesystemen en het financiële systeem.
Je vervult een poortwachtersrol, waarbij je toeziet op naleving van wet- en regelgeving en interne afspraken.
Je voert interne controles en audits uit, en ontwikkelt controles ten behoeve van (controle)rapportages volgens het Controleplan Financiële Administratie.
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan Planning & Control-producten, zoals begrotingen en jaarstukken, en werkt actief mee aan verbeteringen in financieel-administratieve processen.
Je draagt bij aan teamontwikkeling en, indien je ervaring hebt met Unit4 ERPx, aan een succesvolle implementatie van dit nieuwe systeem.
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
Afgerond hbo-diploma in de richting van Finance & Control, Accountancy of Bedrijfsadministratie.
Kennis van BBV (mooi meegenomen, anders bereid deze kennis op te doen via opleiding).
Werkervaring in soortgelijke functie. Ervaring bij een overheidsinstantie is een pre.
Ruime ervaring met het inrichten en onderhouden in het financieel systeem van het grootboek en projectadministratie, financieel-administratieve werkzaamheden en processen.
Ervaring met financieel-administratieve werkzaamheden en processen, zoals beschreven bij 'wat ga je doen'.
Bereid om minstens een dag in de week, op dit moment in ieder geval op donderdag, en als het werk hierom vraagt op ons stadskantoor in Breda te werken.
Kunnen werken met het systeem Key2Financien, Unit4 ERPx of een vergelijkbaar financieel systeem, kennis van Excel en van Power BI.
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te
vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten
in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en
voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding.
Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve
inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van
deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-
Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-
aanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op
externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord
met deze eis.
Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de
opdracht per direct te beëindigen.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week
gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en
billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van Finance & Control, Accountancy of Bedrijfsadministratie. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring met het controleren en verwerken van en het rapporteren over financiële administratie van het begrotingsproces tot en met het jaarrekeningsproces. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat is bereid om minstens één dag in de week, op dit moment in ieder geval op donderdag, en als het werk hierom vraagt op ons stadskantoor in Breda te werken. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft ervaring met het systeem Key2Financiën, Unit4 ERPx of een vergelijkbaar nancieel systeem. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van BBV (Begroten, Besluiten, Verantwoorden) of is bereid deze kennis op te doen. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring binnen een overheidsinstantie. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 4 jaar werkervaring met het controleren en verwerken van en het rapporteren over financiële administratie van het begrotingsproces tot en met het jaarrekeningsproces. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis kennis van Excel en van Power BI. Dit moet blijken uit het cv.
Elke dag leren.
Cijfers op orde en deze kunnen vertalen voor collegas.
Makkelijk contact leggen met diverse onderdelen binnen de organisatie.
Bereidwilligheid om werkzaamheden en processen te verbeteren.
Inspireren van collegas.
Interesse in nieuwe vormen van digitalisering.
Wie zijn wij?
Jij komt ons Team Financiele Administratie versterken, wat valt onder de afdeling Financien, Inkoop en Juridische Zaken. Samen met zon 50-tal vakspecialisten werk je aan een financieel sterk Breda. Dit doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en prive. Je hebt twee teamleiders en alle ondersteuning om je persoonlijk te ontwikkelen. Dat vinden we belangrijk. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij voor een vliegende start.
Lees meer over de Gemeente Breda