Begindatum:
1 okt 2022Einddatum:
1 okt 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
15 sept 2022Onze afdeling Veiligheid en Leefomgeving bestaat uit vijf teams. Samen zetten wij ons in voor onze missie: 'Met en voor onze burgers, bedrijven en bezoekers organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid'. Een kwaliteitsmedewerker ondersteunt en faciliteert de teamleiders, de teams en het afdelingshoofd bij de uitvoering van de werkzaamheden. Wij zijn op zoek naar versterking voor de huidige drie kwaliteitsmedewerkers.
Je bent gekoppeld aan het team Leefomgeving, maar je bent breder verantwoordelijk. Samen met collega-kwaliteitsmedewerkers lever je een bijdrage aan het professionaliseren van de vijf teams en de gehele keten. Taken en projecten worden verdeeld naar kennis en kunde. In de toekomst is het mogelijk dat je gekoppeld wordt aan meerdere teams binnen de afdeling.
Actuele werkprocessen en systemen worden beheerd en het team wordt geadviseerd over nieuwe ontwikkelingen. Resultaatgericht werken en voortgangsbewaking zijn daarbij belangrijk. Managementinformatie is volledig en juist. Door een juiste interpretatie is deze bruikbaar voor (toekomstig) beleid. Het vormt input voor jaarverslagen en jaarplannen. Er is inzicht in de gevolgen van relevante (organisatie-)ontwikkelingen. Het team wordt gefaciliteerd/begeleid in het doorvoeren van de effecten op hun werkzaamheden.
Onze missie en visie worden actief gedeeld en de collega’s worden meegenomen in de verandering die we gezamenlijk willen bewerkstelligen. Je spart over het bereiken van onze missie en visie met de teamleden, de collega-kwaliteitsmedewerkers, de teamleiders en het afdelingshoofd. Actief zorg je voor het leggen van verbindingen teams en afdelingen.
Je hebt een proactieve werkhouding. Gevraagd en ongevraagd adviseer je de teamleiders, ondersteun je de teamleden en de collega’s kwaliteitsmedewerkers. Je kunt omgaan met ad-hoc vraagstukken, bent hierin flexibel met je tijd en kan werken onder tijdsdruk.
Deze functie vraagt bij voorkeur een HBO(+) opleiding en kennis en/of ervaring met processen. Daarnaast vraagt het een aantal andere (potentiële) competenties:
Je bent sterk in organiseren, planning en voortgangsbewaking
Je gaat voor kwaliteit en resultaat, je bent besluitvaardig
Je hebt gevoel voor processen en cijfers
Je kunt beleid vertalen naar operationele regelingen en procedures
Je hebt inzicht in de gevolgen van relevante (organisatie-)ontwikkelingen
Je hebt een sterk analytisch vermogen
Je bent een teamspeler en ondernemend
Je bent stressbestendig en flexibel wat betreft werkhouding
Kennis van en ervaring met de implementatie van de Omgevingswet is een pré
Ervaring bij een (middel)grote gemeente is een pré
Als kwaliteitsmedewerker maak je deel uit van het team Leefomgeving, maar werk je voor en met de gehele afdeling of de keten. Denk daarbij aan, bouwinspecteurs, juridisch medewerkers, vergunningverleners, adviseurs en diverse collega’s van andere afdelingen. Je werk is daardoor divers. De kwaliteitsmedewerkers vormen samen een soort bedrijfsbureau. De taken zijn omkaderd, maar de invulling geeft speelruimte. Je gaat werken met jonge, enthousiaste collega's en je kan op verschillende thema's kennis en ervaring ontwikkelen.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.