Adviseur BOA handhaving

Julianastraat 6, 2411 CV Bodegraven, Nederland

Sluit over 3 dagen
70 36

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

16 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Adviseur BOA handhaving

Wat ga je doen?
Als Adviseur Boa-handhaving speel je een belangrijke rol bij het coördineren van een aantal taken voor onze 4 buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa’s). In deze veelzijdige functie voer je juridische handhavingsacties uit die het gevolg zijn van het toezicht door de Boa’s, ontwikkel en verbeter je werkprocessen en coördineer je een deel van de boa-taken. Hiernaast behoren de volgende taken tot jouw werkzaamheden:

  • Vertalen van het Handhavingsuitvoeringsprogramma (HUP) naar operationele inzet boa’s: plannen en verdelen van werkzaamheden binnen het team en waar nodig prioriteren van meldingen;

  • Adviseren over en implementeren van het HUP;

  • Opstellen van evaluaties en verslagen voor management en bestuur (P&C cyclus);

  • Boa akten/bevoegdheden aanvragen en bewaken;

  • Behandelen van complexere (handhavings-)zaken;

  • Signaleren van trends en ontwikkelingen op het gebied van handhaving en openbare orde;

  • Werkprocessen boa’s opstellen, implementeren en de kwaliteit van de uitvoering daarvan bewaken;

  • Aanspreekpunt, coördinatie en implementatie dataveiligheid/gegevensuitwisseling.

Naast je dossiers en taken werk je nauw samen met collega’s als sparringpartner en ondersteun je bij beleidsthema’s zoals het jaarplan veiligheid. Je levert een bijdrage aan evenementenevaluaties en verzorg je bredere voorlichtingscampagnes over thema's waar de boa's op handhaven.

Wat breng je mee?
Wij zoeken een gedreven en enthousiaste professional die:

  • Aantoonbare affiniteit heeft met veiligheid en handhaving;

  • Een opleiding in de richting van Sociaal-Juridische Dienstverlening, (Integrale) Veiligheidskunde of een andere relevante opleiding heeft afgerond;

  • Affiniteit van het maken van procesbeschrijvingen. 

  • Een proactieve en oplossingsgerichte houding heeft met hart voor veiligheid;

  • Goed kan samenwerken en communiceren met verschillende teams en partners;

  • Bereid is om te leren en zich continu te ontwikkelen.

Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving. 

Detavast constructie!

  • De detacheringsperiode mag maximaal 12 maanden bedragen.

  • De kandidaat moet na afloop van die periode kosteloos door de gemeente kunnen worden overgenomen.

  • De kandidaat moet 36 uur per week beschikbaar zijn.

  • Het uurtarief van de kandidaat bedraag maximaal € 70,- exclusief BTW per uur. 

  • De kandidaat moet door het aanbiedende bureau gedurende de detacheringsperiode op basis van een te overleggen programma getraind worden op persoonlijke ontwikkeling en inhoudelijke vaardigheden

  • De kandidaat moet door het aanbiedende bureau gericht 1 op 1 gecoacht worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur