thumbnail
thumbnail

Communicatieadviseur

De Misse 6, 5384 BZ Heesch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90
36 Noord-Brabant

Begindatum:

25 mrt 2024

Einddatum:

25 sept 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 feb 2024

Omschrijving van de opdracht

Dit is de unieke gemeente Bernheze
Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.

Doelstelling opdracht
De opdracht is de tijdelijke inhuur van een communicatieadviseur ter vervanging van zwangerschaps- en ouderschapsverlof. De opdracht start op 25 maart 2024 en is voor 32-36 uur per week en voor een periode van een halfjaar, met optie tot verlenging met 1x een halfjaar.

Opdrachtomschrijving

Heb je zin in deze uitdaging?
Vanwege zwangerschapsverlof van één van onze communicatieadviseurs zoeken wij per 25 maart 2024 voor een periode van ca. 6 maanden een communicatieadviseur. Wil jij werken in een team dat volop in ontwikkeling is.  Ben jij in je element als je naast de praktische uitvoering van communicatie ook je rol als professioneel adviseur kunt pakken? Dan ben jij de Communicatieadviseur die wij zoeken!

Het team Communicatie van gemeente Bernheze helpt de organisatie om goed aan te sluiten bij de buitenwereld, om signalen van buiten naar binnen te halen en de juiste dialoog te voeren. Wij willen het goede doen voor en mét de samenleving. In deze veranderende omgeving voel jij je thuis.

Ons team bestaat uit 6 collega’s die van elkaar leren, elkaar versterken, inspireren en ontwikkelen. Je krijgt een veelzijdige rol. Zo adviseer je samen met je collega-communicatieadviseur het college van B&W, management en de organisatie. Waarbij voor jou de nadruk ligt op het sociaal domein, participatie, omgevingswet, afval en duurzaamheid. In ons team ben je onderscheidend doordat jouw rol zich specifiek richt op het ontwikkelen van doordachte communicatie-  en participatieaanpakken bij uiteenlopende vraagstukken en projecten.

Voor de afhandeling van persvragen zorg je samen met jouw collega’s voor een correcte afhandeling.

Als belangrijke schakel binnen ons communicatieteam lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van het communicatiebeleid en het communicatiever maken van de organisatie. En in geval van een crisissituatie vervul jij een rol in de gemeentelijke en regionale crisisorganisatie. Kortom: geen dag is hetzelfde en de afwisseling aan activiteiten is groot!

Kandidaatomschrijving
Voor de tijdelijke invulling van deze functie ben je op basis van je expertise en ervaring (nagenoeg) direct inzetbaar en in staat zelfstandig je weg te vinden.

We zijn op zoek naar een klantvriendelijke, resultaatgerichte en dienstverlenende collega die graag verbinding zoekt in de samenwerking. Doordat je de dynamiek begrijpt van een politiek-gestuurde organisatie ben jij in staat om moeilijke onderwerpen tot de kern van de zaak terug te brengen. Je bent bekend met de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied. Ook schrijf je foutloos en moeiteloos teksten én is het een sport om dat op B1-niveau te doen. Jouw lezer staat altijd centraal. Strakke deadlines? Daar gaat je hart sneller van kloppen. Ook vind je het leuk om te werken in een omgeving die verandert. Je hebt een HBO werk- en denkniveau met bij voorkeur een opleiding op het gebied van communicatie en minimaal 5 jaar relevante werkervaring. Je herkent je in onze kernwaarden: Samen, Aandacht, Moed.

Bij gunning dien je een recente en voor de functie relevante Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan ons te overleggen.

Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het niet (tijdig) overleggen van een recente en relevante VOG aan ons is een ontbindende voorwaarde.

Interviewplanning
Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

De gesprekken vinden plaats op donderdag 22 februari 2024. Indien je voor deze gespreksronde uitgenodigd wordt, ontvang je uiterlijk dinsdag 20 februari 2024 bericht.

Mocht uit deze gespreksronde geen geschikte kandidaat naar voren komen, dan wordt bezien of er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.

De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang.

Eisen

  • Voorwaarden voor deelname: 992542 - Algemene voorwaarden inhuur derden gemeente Bernheze 2018.pdf

  • Opleiding / Werk- en denkniveau: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat beschikt over een HBO werk- en denkniveau.

  • Recente werkervaring en kennis: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de periode van de afgelopen tien jaar ten minste 5 jaar werkervaring heeft opgedaan als communicatieadviseur bij een gemeente of overheidsorganisatie.

  • Verklaring omtrent het Gedrag (VOG): De kandidaat kan een actuele Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.

  • UEA (voorheen Eigen Verklaring): De kandidaat kan een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) overleggen.

  • Geoffreerd tarief is all-in: Wij vragen om in deze offerte een all-in tarief te offreren. Dit betekent onder andere inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

  • Gevraagde documenten: Aanleveren na gunning

    • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA; voorheen Eigen Verklaring)

    • Verklaring omtrent het Gedrag (VOG)

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 25 %

  • Recente werkervaring als communicatieadviseur: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de periode van de afgelopen tien jaar ten minste 5 jaar werkervaring heeft opgedaan als communicatieadviseur bij een gemeente of overheidsorganisatie.

    • Tien of meer jaren werkervaring als communicatieadviseur (20 %)

    • Vijf tot tien jaar werkervaring als communicatieadviseur (10 %)

  • Werkervaring bij een gemeente: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat 5 jaar relevante werkervaring heeft bij een gemeente.

    • 5 jaar relevante werkervaring bij een gemeente (20 %)

    • 5 jaar relevante werkervaring bij een ander overheidsorganisatie (10 %)

  • Beschikbaarheid: Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat voor minimaal 32 uur per week of 36 uur per week beschikbaar is vanaf 25 maart 2024.

    • Vanaf 25 maart 2024 beschikbaar voor minimaal 36 uur per week (10 %)

    • Vanaf 25 maart 2024 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week (5 %)

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Met de Top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin onder andere zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiten bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Communicatieadviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.