Adviseur eHRM

Gemeente Berkelland

Marktstraat 1, 7271 AX Borculo, Nederland

Sluit over 4 dagen
103 8 - 12 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

22 mei 2025

Gemeente Berkelland
Berkelland is groen. De grote en kleinere dorpskernen zijn omringd door een landelijke omgeving, veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen. Maar ook fijn werken! Je krijgt veel vrijheid, kan jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact én werkt samen met nuchtere en gezellige collega’s. Natuurlijk, ook voor de innerlijke mens zorgen we goed; je kunt zo aanschuiven in ons bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer?

Bij ons ervaar je ruimte:

  • Bij ons maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur, voor de omgeving.

  • Je krijgt veel vrijheid. wij geloven er namelijk in dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn.

  • Wij geloven in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker!

  • Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: we zorgen voor een fijne werkplek.

  • Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij ons werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid.

Omschrijving van de opdracht
Binnen deze opdracht ligt de focus op het inventariseren & omschrijven van de behoefte binnen gemeente Berkelland voor het digitaliseren van HR-Processen (bij ons bekend als eHRM).

  • Je brengt de zaken die lopen voor het Horizontaal Toezicht in kaart en pakt deze op. Je inventariseert over welk periodiek proces er moet komen voor het bijwerken van Amando voor PSA en FA.

  • Je ondersteunt bij de formatieplanning. De inrichting en onderhoud ligt bij de interne collega.

  • Je gaat aan de slag met het uitzoeken van diverse salarisonderdelen.

  • Je bent in gesprek met interne stakeholders bij het inventariseren van processen/opdrachten en adviseert over hoe de processen ingericht worden.

  • Je inventariseert en brengt het proces in kaart voor de volgende opdrachten. Je komt tot een volledige procesomschrijving die gebouwd kan worden in Youforce. Het bouwen en onderhouden van de processen ligt bij de interne medewerkers.

    • Het proces van einde termijn commissieleden

    • Het proces voor raadsleden

    • Het proces voor einde termijn raadleden

    • Het proces voor wethouders

    • Het proces voor einde termijn wethouders

    • Het proces voor burgermeesters

    • Het proces voor einde termijn burgermeesters

    • Het proces voor ontslag overig BABS

    • Het proces voor stagiairs/WEP

    • Het proces voor indienen of stoppen nevenwerkzaamheden

    • Het proces voor wijziging of einde inhuur 

  • Je inventariseert het proces:

    • Voor overige kosten

    • Voor stopzetten van verlof brengt in kaart en welke verloofsoorten een proces gemaakt moet worden

    • Voor vrijwilligers

    • Voor wijzigen 360-graden procedure (5 en 9 maanden)

  • In opdracht van de functioneel beheerders ondersteun je bij het bouwen, testen en onderhouden van processen.

  • Je geeft periodiek updates over de lopende en afrondende processen bij de ODA en Fijnder.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo HR opleiding;

  2. Uiterlijk beschikbaar per 9 juni 2025 voor 8 tot 12 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als hr of personeelsadviseur;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente;

  5. Een maximum uurtarief van € 103,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer, Fee en alle overige kosten;

  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met youforce en digitalisering van werkprocessen (eHRM)

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van een eHRM systeem (25 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met youforce (50 punten);

  3. Aantoonbare afgeronde cursus youforce en functioneel beheer (25 punten).

Competenties

  • Samenwerken;

  • Doortastend;

  • Analytisch;

  • Communicatief vaardig;

  • Behendig met digitaliseren van processen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur