Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior HR adviseur

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

23 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ervaren HR Business Partner voor 24-36 uur per weekOver gemeente Bergen op ZoomMet 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de afdeling HRM, JZ en communicatie Ons doel is om bij te dragen aan een wendbare en effectieve organisatie en het invullen van goed werkgeverschap. Hiervoor ontwikkelen wij beleid, HR-instrumenten en kaders. Wij adviseren en ondersteunen directie, management en medewerkers op een passende en zorgvuldige manier. Hierbij werken wij nauw samen met andere vakdisciplines en het management. HRM bestaat uit adviseurs, specialisten, administrateurs en ondersteunend medewerkers (ruim 16 fte). We werken op een prettige manier samen en vormen met elkaar een mooi team waarbij we gebruik maken van ieders talenten. Jij maakt echt het verschil! Als business partner ben je het eerste aanspreekpunt en fungeer je als schakel tussen de interne klant enerzijds en de vakgroep HRM anderzijds. Daarnaast ben jij de sparringpartner voor managers binnen jouw aandachtsgebied en speel je proactief in op ontwikkelingen. Samen met de managers zorg je ervoor dat zij hun doelstellingen realiseren. Je vervult de rollen van vraagbaak, realisator, adviseur en coach. Je adviseert en ondersteunt op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Denk hierbij aan onderwerpen zoals organisatie-inrichting en teamontwikkeling, implementatie en inzet van HR instrumenten, personele casuistiek, formatie en bezetting, data/sturingsinformatie, opleiding en ontwikkeling, etc. Ook help je managers op weg bij het opstarten van processen zoals inhuur en personeelsmutaties. Voor specifieke vraagstukken kun je terugvallen op jouw collegas in specialistische functies, o.a. op het gebied van werving en selectie, arbeidsvoorwaarden, leren en ontwikkelen, verzuim en juridische zaken. In deze uitdagende en afwisselende functie kun jij het verschil maken voor managers en medewerkers binnen onze organisatie!

Eisen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als HR-adviseur.
  • Aantoonbare recente kennis en relevante ervaring binnen het HRM werkveld op het gebied van strategische advisering aan management, ontwikkelen en implementeren van strategische personeelsplanning.
  • Aantoonbare recente ervaring met het werken in een middelgrote organisatie (tussen 400 en 700 fte).
  • Aantoonbare en recente ervaring met het vertalen van organisatiedoelen naar concrete HR-oplossingen voor de afdeling.
  • Aantoonbare en recente ervaring met het begeleiden van verandertrajecten.

Wensen en competenties

Organisatie en team

Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.

Dit is werken bij de afdeling HRM, JZ en communicatie Ons doel is om bij te dragen aan een wendbare en effectieve organisatie en het invullen van goed werkgeverschap. Hiervoor ontwikkelen wij beleid, HR-instrumenten en kaders. Wij adviseren en ondersteunen directie, management en medewerkers op een passende en zorgvuldige manier. Hierbij werken wij nauw samen met andere vakdisciplines en het management. HRM bestaat uit adviseurs, specialisten, administrateurs en ondersteunend medewerkers (ruim 16 fte). We werken op een prettige manier samen en vormen met elkaar een mooi team waarbij we gebruik maken van ieders talenten. Jij maakt echt het verschil!

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Let op: Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP'ers

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur