Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland
Begindatum:
14 apr 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
18 mrt 2025Organisatie
Over de gemeente Bergen op Zoom
Met 70.000 inwoners en ruim 650 medewerkers zijn we een middelgrote en slagvaardige gemeente. Samen werken we aan uitdagende maatschappelijke en organisatorische vraagstukken. Je krijgt bij ons alle ruimte om te werken aan waardevolle projecten voor onze inwoners. Bergen op Zoom gaat vooruit en samen krijgen we meer voor elkaar.
Afdeling
In de afdeling RO en Vergunningverlening wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. We geven niet alleen vergunningen af, maar we verstrekken ook advies en informatie op het gebied van Bouwen en RO.
We zijn druk bezig met de interpretatie van de Omgevingswet. Processen zijn en worden herijkt, structuren zijn in transitie en collega’s ontwikkelen zich door. Met deze doorontwikkeling is er een centrale toegang (een loket) ontstaan die voor een efficiënte afhandeling van (aan)vragen. In ons loket kunnen alle ruimtelijke en bouw gerelateerde vragen worden gesteld. Wij geven direct antwoord waar mogelijk of leiden de vraag voor beantwoording door naar de juiste collega.
Omschrijving van de opdracht
Als Senior Casemanager Omgevingsvergunning / Vergunningsverlener houd je je onder andere bezig met het beoordelen van ingekomen aanvragen voor een omgevingsvergunning voor de diverse activiteiten, denk hierbij aan bouwen, afwijken van het bestemmingsplan en monumenten. Als senior help je de casemanagers bij vragen, toetsen en het uitleggen van de regelgeving. Je ondersteunt en begeleidt de medewerkers binnen het team op juridische onderwerpen. Daarbij ben je als behandelaar verantwoordelijk voor het proces van ontvangst tot uiteindelijke besluitvorming. Je bent in staat om klanten over omgevinsplannenplannen en procedures te adviseren en te fungeren als wegwijzer om inkomende klantvragen in het juiste proces onder te brengen. Ook ben je thuis in vergunningsvrij bouwen.
Eisen
Je bent direct beschikbaar
Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding Omgevingsrecht op HBO- of WO-niveau of relevante opleiding op HBO niveau, bijvoorbeeld Bouwkunde of Ruimtelijke Ordening.
Je hebt in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar werkervaring binnen de vergunningverlening
Je hebt in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager omgevingsrecht
De aangeboden kandidaat is minimaal 24-36 uur per week beschikbaar.
Gunningscriteria
Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen een 50.000+ gemeente
Je beschikt over een afgeronde opleiding Bouwkunde en ABW I
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring in soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de rol van juridisch adviseur/casemanager omgevingsrecht
CV-eisen
Met een CV wordt bedoeld een overzicht van de werkervaring van de aangeboden kandidaat. De CV is in het Nederlands opgesteld en wordt verstrekt in PDF. De ingediende CV mag maximaal bestaan uit 4 pagina’s dubbelzijdig. In de CV dienen minimaal de onderstaande punten benoemd te worden:
Welke werkzaamheden / projecten uitgevoerd zijn, het werkbestand en uw rol hierin
Start- en einddatum van de werkzaamheden (aantal uur per week)
Aanvullende informatie
Kandidaat kan een VOG verklaring overleggen
Woon – werk kilometers worden niet vergoed. Kilometers gemaakt op het werk met de auto kunnen gedeclareerd worden, de vergoeding hiervoor bedraagt € 0,19 per kilometer
De werknemer dient zelf zorg te dragen voor een mobiele telefoon
Door de gemeente Bergen op Zoom wordt een werkplek (bureau) ter beschikking gesteld waarvan de medewerker gebruik kan maken. De medewerker dient zelf een deugdelijke laptop mee te brengen en toebehoren om de werkzaamheden op uit te voeren. Met deze laptop kan de medewerker inloggen op het netwerk van de gemeente Bergen op Zoom
Let op!: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.