Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Casemanager Wabo

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

15 jul 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 jun 2022

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Functiebeschrijving
Wij zijn een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaar zijn staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.

Het Cluster Plannen en Projecten maakt sinds januari 2020 onderdeel uit van het aandachtsgebied Ruimte, Economie en Cultuurbedrijf. In dit cluster wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. Het betreft niet alleen de afgifte van omgevingsvergunningen maar ook het verstrekken van advies en informatie op het gebied van bouwen en Ruimtelijke Ordening. Wij zijn daarnaast druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Omgevingswet.

Voor de versterking van onze Vakgroep Vergunningen zijn wij tijdelijk op zoek naar een collega die wil samenwerken in een enthousiast team waarbij teamspirit hoog in het vaandel staat. De slogan alleen ga je sneller maar samen kom je verder gaat zeker op voor de vakgroep Vergunningen. We gaan niet voor de snelle resultaten maar gaan voor kwaliteit en integraliteit. We werken nauw samen met ketenpartners en benaderen elk verzoek met de ja-mits benadering. We zijn vanwege toegenomen werkzaamheden tijdelijk op zoek naar een:

Casemanager Wabo (Standaardfunctie: Medewerker Beleidsuitvoering II)

  • Je adviseert klanten, vakgroepen en ketenpartners over bestemmingsplannen en procedures;

  • Je werkt op het snijvlak tussen de vakgroepen Vergunningen en Ruimtelijke Ordening;

  • Je bent in staat om een besluit om af te wijken van het bestemmingsplan (binnenplans en kruimelgeval) zelfstandig te motiveren;

  • Je zorgt ervoor dat klantvragen in het juiste proces worden ondergebracht; Je kunt beoordelen of een initiatief zonder omgevingsvergunning mag worden gerealiseerd;

  • Je behandelt omgevingsvergunningen waarbij ingekomen adviezen worden gebundeld tot één gemotiveerd besluit;

  • Je stelt collegebesluiten op wanneer het dossier dit noodzaakt;

  • Je bent in staat om de complexiteit aan Wet- en regelgeving zowel mondeling als schriftelijk te communiceren;

Functie-eisen

  • Je hebt een opleiding op minimaal HBO- niveau;

  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de procesmatige kant van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo);

  • Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in een digitale omgeving;

  • Je bezit kennis mbt het werken in een gemeentelijke organisatie.

Competenties

  • Dienstverlenend en klantgericht;

  • Stressbestendig en niet schuw om een standpunt over te brengen;

  • Communicatief (mondeling en schriftelijk) vaardig en invoelend;

  • Accuraat en werk je gestructureerd;

  • Een teamspeler en gewend om integraal te werken;

  • Proactief en in staat om volledig zelfstandig te werken en verbinding te maken met collega’s waar nodig.

Uren en werkdagen
Aantal uur per week: 36 uur per week
Toelichting op uur per week: Het betreft een vacature voor 18 of 36 uur per week
Werkdagen: Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.