thumbnail
Casemanager Wabo

Gemeente Bergen op Zoom

Jacob Obrechtlaan 4, 4611 AR Bergen op Zoom, Nederland

Juridisch
Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Noord-Brabant

Publicatiedatum:

23-06-2022

Sluitingsdatum:

03-07-2022

Begindatum:

15-07-2022

Einddatum:

31-12-2022

Uren per week:

36

Organisatie
De stad Bergen op Zoom is een vestingstad, gelegen op de Brabantse Wal, op de overgang van land en zee, zand en klei, hoog en laag. Het is een compacte stad met een historische kern, omgeven door water, bos en heide. Het dorp Halsteren en de kernen Lepelstraat en Heimolen vormen samen de woonkernen in het landelijk gebied van de gemeente Bergen op Zoom. De unieke ligging tussen de mainports Rotterdam en Antwerpen en een rijke cultuurhistorie zijn de belangrijkste kenmerken van de gemeente. Bergen op Zoom kent een goede ontsluiting op de landelijke infrastructuur.

Functiebeschrijving
Wij zijn een actieve en dienstverlenende organisatie. Betrouwbaar zijn staat bij ons hoog in het vaandel. Onze missie is: de vraag van de burger centraal, doen wat we beloven en de bestuurlijke opdrachten met focus realiseren. Samen zetten we resultaten neer waar de Bergenaren trots op zijn. Vanuit onze kernwaarden Betrouwbaar, Betrokken, Vooruit en Voor elkaar zorgen wij ervoor dat wij toegevoegde waarde leveren. Daarbij werken wij samen met partners en zetten wij in op het effectief en efficiënt organiseren van ons werk.

Het Cluster Plannen en Projecten maakt sinds januari 2020 onderdeel uit van het aandachtsgebied Ruimte, Economie en Cultuurbedrijf. In dit cluster wordt een grote diversiteit aan klantvragen (complex en eenvoudig) ontvangen. Onze klanten zijn inwoners, ondernemers, instellingen en organisaties. Onze ambitie is om onze klanten zo accuraat mogelijk van dienst te zijn. Het betreft niet alleen de afgifte van omgevingsvergunningen maar ook het verstrekken van advies en informatie op het gebied van bouwen en Ruimtelijke Ordening. Wij zijn daarnaast druk bezig met de voorbereidingen voor de komst van de Omgevingswet.

Voor de versterking van onze Vakgroep Vergunningen zijn wij tijdelijk op zoek naar een collega die wil samenwerken in een enthousiast team waarbij teamspirit hoog in het vaandel staat. De slogan alleen ga je sneller maar samen kom je verder gaat zeker op voor de vakgroep Vergunningen. We gaan niet voor de snelle resultaten maar gaan voor kwaliteit en integraliteit. We werken nauw samen met ketenpartners en benaderen elk verzoek met de ja-mits benadering. We zijn vanwege toegenomen werkzaamheden tijdelijk op zoek naar een:

Casemanager Wabo (Standaardfunctie: Medewerker Beleidsuitvoering II)

  • Je adviseert klanten, vakgroepen en ketenpartners over bestemmingsplannen en procedures;

  • Je werkt op het snijvlak tussen de vakgroepen Vergunningen en Ruimtelijke Ordening;

  • Je bent in staat om een besluit om af te wijken van het bestemmingsplan (binnenplans en kruimelgeval) zelfstandig te motiveren;

  • Je zorgt ervoor dat klantvragen in het juiste proces worden ondergebracht; Je kunt beoordelen of een initiatief zonder omgevingsvergunning mag worden gerealiseerd;

  • Je behandelt omgevingsvergunningen waarbij ingekomen adviezen worden gebundeld tot één gemotiveerd besluit;

  • Je stelt collegebesluiten op wanneer het dossier dit noodzaakt;

  • Je bent in staat om de complexiteit aan Wet- en regelgeving zowel mondeling als schriftelijk te communiceren;

Functie-eisen

  • Je hebt een opleiding op minimaal HBO- niveau;

  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de procesmatige kant van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo);

  • Je beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met het werken in een digitale omgeving;

  • Je bezit kennis mbt het werken in een gemeentelijke organisatie.

Competenties

  • Dienstverlenend en klantgericht;

  • Stressbestendig en niet schuw om een standpunt over te brengen;

  • Communicatief (mondeling en schriftelijk) vaardig en invoelend;

  • Accuraat en werk je gestructureerd;

  • Een teamspeler en gewend om integraal te werken;

  • Proactief en in staat om volledig zelfstandig te werken en verbinding te maken met collega’s waar nodig.

Uren en werkdagen
Aantal uur per week: 36 uur per week
Toelichting op uur per week: Het betreft een vacature voor 18 of 36 uur per week
Werkdagen: Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Casemanager Wabo die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.