Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider veerkracht en weerbaarheid

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Via campagnes in de media wordt de Nederlandse bevolking opgeroepen zich voor te bereiden op grootschalige en langdurige crisis. De Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) stuurt een brief naar de burgemeesters om een rol te vervullen in het weerbaarder maken van Nederland. Het gaat daarbij om vragen als: Wat gebeurt er wanneer langdurig onze primaire infrastructuur uitvalt? Bijvoorbeeld gas, water, elektra of dataverkeer. Of meerdere van deze tegelijk? Ook de mogelijke militaire dreiging en een hybride dreiging, zoals desinformatie, cyberaanvallen, sabotage (van vitale infrastructuur) of spionage worden genoemd. Waar is dan in Baarn de impact het meest voelbaar? Het is te verwachten dat deze situaties leiden tot maatschappelijke onrust en potentieel tot maatschappelijke ontwrichting. Het is niet te voorspellen hoe het scenario zich ontvouwt en elk scenario kent oneindig veel variabelen en varianten. Wel kunnen we nadenken over hoe wij ons als overheid voorbereiden op ontwrichtende situaties. En wij kunnen de bevolking ondersteunen zelfredzaam te worden en te zijn. De inzet van de gemeente is erop gericht om veerkracht te bevorderen door zelf- en samenredzaamheid te versterken. Om tot heldere en bruikbare producten te komen is het nodig om structuur aan te brengen en overzicht te houden. De projectleider heeft de taak om in een plan van aanpak zowel doelstellingen, planning, risicos en budget te onderzoeken als ook te sturen op resultaten en communicatie richting bestuur, medewerkers en externe partners. Hierin staat hoe we concrete stappen vaststellen om de zelfredzaamheid, veerkracht en weerbaarheid van de Baarnse samenleving bij grootschalige en langdurige crisis, maar ook bij een natuurbrand, te vergroten. En daarnaast borgen dat de eigen organisatie veerkrachtig en weerbaar is en er aansluiting plaatsvindt bij al bestaande interne crisisstructuren en -plannen. Er bestaat een mogelijkheid dat op een later tijdstip de gemeente Soest een vergelijkbare opdracht zal plaatsen en gezien de nabijheid en vergelijkbaarheid een combinatie mogelijk is.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op thema maatschappelijke dynamiek / partners in een groetere maatschappelijke opgave;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider voor een grotere afdelingoverschrijdende aanpak (benoem dit duidelijk door middel van een voorbeeld in het cv) (40 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente (30 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, bestuurskunde of veiligheidskunde (20 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 (10 punten).

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.
  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.
  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.
  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.
  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collegas die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 19 augustus 2025, tussen 09.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint. Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 11 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 12 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 13 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur