Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch medewerker frontoffice en bezwaar omgevingsrecht

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als juridisch medewerker frontoffice en bezwaar omgevingsrecht vorm je samen met de casemanagers en je andere collegas een belangrijke schakel in het proces van het verlenen van omgevingsvergunningen en de afhandeling van bezwaarzaken. Je bent met een collega dagelijks belast met de registratie van de omgevingsvergunningaanvragen (voor onder andere bouwen, slopen, uitritten, kappen en monumenten). Verder geef je onder andere informatie aan de klanten en collegas over het omgevingsplan, vergunningsvrij bouwen, bouwmogelijkheden, uitbreiden, splitsen, kappen en uitritten. Je draagt zorg voor dossiervorming en verstrekt gegevens aan het Centraal Bureau Statistiek. Je denkt mee en draagt oplossingen aan om de inwoners zo goed als mogelijk te helpen. Bij bezwaarzaken coordineer je de afhandeling; je bewaakt de termijnen, stelt een beslissing op bezwaar op, draagt zorg voor een zorgvuldige afhandeling, en voert het verweer bij de adviescommissie bezwaarschriften. Van hieruit lever je een actieve bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van omgevingsvergunningen en eventueel het vertalen van beleid in passende juridische instrumenten.

Eisen

  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als frontoffice medewerker met ervaring met juridische procedures als bezwaar/beroep.
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau in de richting van algemeen bestuursrecht, juridische richting, ruimtelijke ordening en planologie (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in informatievoorziening over het omgevingsrecht (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker vergunningverlening op het gebied van het omgevingsrecht (10 punten);
  • Minimaal 2 jaar ervaring als verantwoordelijke in afhandeling van bezwaarzaken over omgevingsvergunningen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser van Genetics (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025 (10 punten);
  • Detavast; bereid om na 1040 uur een arbeidsovereenkomst aan te gaan met de gemeente Baarn (5 punten).

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Competenties

  • Oplossings- en resultaatgerichte houding;
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collegas die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collegas van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente worden gepland op woensdag 3 september 2025, tussen 16.00 en 17.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk een maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken. Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint. Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur