thumbnail
thumbnail

Webredacteur

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 65,00
32 Gelderland

Begindatum:

23 sept 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 aug 2024

Omschrijving van de opdracht
We vernieuwen onze website en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken! www.arnhem.nl is hét dienstverleningskanaal van de gemeente. Hier vinden inwoners en ondernemers van Arnhem informatie over gemeentelijke producten en diensten, kunnen ze een aanvraag doen of een afspraak maken. Ook biedt de website veel informatie over ontwikkelingen in de stad en in de wijken. Als webredacteur herschrijf je webpagina's, plaats je content en help je mee met de migratie van content van de oude naar de nieuwe website. 

Het verbeteren en vernieuwen van onze website is een flinke uitdaging. Technisch gezien, maar ook zeker qua inhoud. Ons doel is een gebruiksvriendelijke website. Hiervoor moet o.a. de begrijpelijkheid, vindbaarheid, bruikbaarheid en toegankelijkheid van de huidige content flink worden verbeterd. Als webredacteur werk jij hier een groot deel van je tijd aan mee. Op basis van de contentstrategie en stijlkaders herschrijf je samen met je collega webredacteuren de bestaande webteksten. Vervolgens stem je deze af met de vakinhoudelijke collega’s.    

Naast het herschrijven werk je als webredacteur ook mee met de contentmigratie van de oude naar de nieuwe website. Concreet betekent dit dat we alle webpagina’s van arnhem.nl opnieuw moeten aan- en opmaken in het nieuwe CMS. De migratie doen we handmatig en staat gepland voor eind 2024. Streven is de website in het eerste kwartaal van 2025 live te zetten.     

Let op> De inhoud van de opdracht leent zich er niet voor om een zzp‘ er aan te bieden. 

Verantwoordelijkheden
Je bent in deze rol medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en plaatsen van gebruiksvriendelijke webpagina's op de nieuwe website. De informatie op de webpagina's is op leesniveau B1, SEO-proof, digitaal toegankelijk, bruikbaar, actueel, relevant en conform de stijlkaders. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 23 september of zo snel mogelijk tot en met 31 maart 2025 voor 32 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 12 september. De inhuuropdracht kan optioneel maximaal 3 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente. Sjabloon : CV template Algemeen 1.6.doc

  • Eis 2. Gevraagde opleiding: HBO werk - en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • Eis 3. Gevraagde werkervaring: Je hebt relevante en recente (afgelopen 5 jaar) werkervaring opgedaan op het gebied van webredactie bij een overheidsorganisatie zoals een gemeente. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

  • Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Je werkt nauwkeurig, bent positief-kritisch en kan omgaan met weerstand. Jij vertegenwoordigt het gebruikersperspectief en kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende doelgroepen. Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.

  • Eis 5. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met opdracht specifieke voorwaarden. Zie bijlage OSV Gemeente Arnhem. Tevens ga ik ook akkoord met de algemene voorwaarden van broker Headfirst (www.headfirst.nl). Sjabloon : OSV Gemeente Arnhem.pdf

Wensen

  • Wens 1. Kennis en vaardigheden: Uitgebreide kennis van schrijven van taakgerichte en vindbare (SEO) webteksten op B1-niveau. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (20%)

  • Wens 2. Minimale werkervaring: Kennis van en minimaal 1 jaar ervaring met digitale toegankelijkheid opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (20%)

  • Wens 3. Minimale werkervaring: Kennis van en ervaring met het duiden van webstatistieken. Bij voorkeur ervaring met SiteImprove. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (10%)

  • Wens 4. Minimale werkervaring: Ervaring met werken in verschillende CMS’en. Bij voorkeur ervaring met Rx.Front en Wordpress. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (20%)

  • Wens 5. Herschrijf de webpagina Melding of klacht openbare ruimte (https://www.arnhem.nl/algemeen/Klacht_bezwaar_of_melding/melding_of_klacht_openbare_ruimte) tot een klantgerichte en gebruiksvriendelijke pagina. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen (30%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Webredacteur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.