Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

Projectadviseur kunst in de openbare ruimte

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

10 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 24 - 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Projectadviseur Kunst in de Openbare Ruimte

Vanwege zwangerschapsverlof zoekt het team Cultuur tijdelijke versterking op het gebied van kunst in de openbare ruimte.
De medewerker wordt ingezet bij diverse projecten en vraagstukken. Het gaat in ieder geval om projecten binnen de beeldende kunst, zoals muurschilderingen en kunstwerken in de openbare ruimte. De werkzaamheden omvatten onder meer de coördinatie van het volledige proces rondom het plaatsen of verplaatsen van kunstwerken. Dit houdt onder andere in: het opstellen van opdrachten, het vastleggen van afspraken en contracten, het bewaken van voortgang, het betrekken van interne collega's en externe stakeholders, het geven van advies en het organiseren van een bewonersavond.
De medewerker neemt lopende projecten over en start nieuwe projecten op. In het team wordt samengewerkt met een collega die eveneens betrokken is bij kunstwerken in de openbare ruimte.

De medewerker zal in ieder geval aan de slag gaan met de onderstaande projecten:

  • Realisatie van vier nieuwe muurschilderingen in 2026, in samenwerking met de 'straatcurator'.
  • Kunstwerk in Malburgen bij buurtcentrum De Hobbit.
  • Kunstwerk op de rotonde Velperweg (Bronbeek).
  • Ondersteuning van kunstinitiatieven vanuit de stad.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP'er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als opgedaan in een verglijkbare rol.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan met projectmatig werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar recent minimaal 2 jaar werkervaring als opgedaan op het gebied van beeldende kunst en of kunst in de openbare ruimte.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

Competenties

  • De medewerker beschikt over een proactieve en initiatiefrijke werkhouding en gaat zelfstandig op zoek naar de juiste betrokkenen binnen een kunsttraject.
  • Sterke communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk om gemakkelijk contact te leggen en verbindingen te maken.
  • Daarnaast is het belangrijk dat de medewerker goed kan plannen en organiseren. Soms wordt de rol van projectleider vervuld, soms wordt gecoördineerd of wordt een projectleider begeleid. Dat vraagt om het effectief afstemmen van werkzaamheden, het maken van duidelijke afspraken (wie, wat, wanneer) en het vooraf inzichtelijk maken van activiteiten en tijdslijnen om tot een realistische projectplanning te komen.
  • Omdat werkdruk kan fluctueren per periode, kan de medewerker ook gevraagd worden om bij te dragen aan andere vraagstukken binnen het team.
  • Anticiperen
  • Initiatief
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken

Organisatie en team

Klant: Gemeente Arnhem
Afdeling: Economie en Cultuur
Werklocatie: Gemeente Arnhem Stadskantoor

Gespreksinformatie

Briefselectie 1 december
Terugkoppeling 1 december
Interviews 2 december tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Tijd staat vast graag alvast rekening mee houden.

De kandidaten van de top 2 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur