A222026 - medewerker reintegratiesubsidies

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 8 dagen
28 Gelderland

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

8 sept 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

10 jun 2025

Update 10-06-2025-: IVM een aanvullende eis is de aanvraag opnieuw gepubliceerd.

Achtergrond van de opdracht

De Gemeente Arnhem zet zich actief in om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden of hervatten van werk. Binnen het team Werk & Inkomen werken regisseurs die verantwoordelijk zijn voor de inzet van diverse re-integratie-instrumenten. Om deze inzet administratief en juridisch correct te verwerken, is het subsidiebureau verantwoordelijk voor de afhandeling van de bijbehorende subsidieaanvragen.

Het subsidiebureau bestaat uit een team van vijf medewerkers. Ter ondersteuning van dit team zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker re-integratie subsidies die snel en zelfstandig inzetbaar is.
 

Omschrijving van de werkzaamheden

Als medewerker re-integratie subsidies draag je zorg voor de administratieve en inhoudelijke afhandeling van subsidieaanvragen die via de regisseurs binnenkomen. Het gaat hierbij voornamelijk om aanvragen gericht op de inzet van loonkostensubsidies voor inwoners die onder de Participatiewet vallen.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Ontvangen en registreren van subsidieaanvragen die per e-mail binnenkomen.

  • Controleren van de volledigheid en rechtmatigheid van aanvragen aan de hand van wet- en regelgeving.

  • Opvragen van ontbrekende gegevens bij de verantwoordelijke regisseurs.

  • Opstellen van beschikkingen en het verwerken van de bijbehorende betalingen in de gemeentelijke systemen.

  • Correct administreren van het subsidieverloop in Suite.

  • Verwerken van mutaties en uitvoeren van herberekeningen bij wijzigingen in de situatie van de klant.

  • Signaleren van knelpunten en bijdragen aan verbeteringen in het proces.

Je werkt nauw samen met je collega’s binnen het subsidiebureau en stemt regelmatig af met de regisseurs Werk & Inkomen.
 

Gevraagde kennis en ervaring

  • Aantoonbare ervaring met het verwerken van loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke context.

  • Ervaring met het werken in het systeem Suite is vereist.
  • Inhoudelijke werkervaring met LKS is vereist.
  • Je kunt zelfstandig werken en weet prioriteiten te stellen bij piekbelasting.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet).

  • Nauwkeurigheid, gevoel voor processen en goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel.
     

Persoonskenmerken

  • Proactief en zelfstandig, maar ook gericht op samenwerking.

  • Dienstverlenende houding.

  • Accuraat en kwaliteitsgericht.

  • Flexibel in denken en doen.


Deze opdracht is helaas niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er vanwege de Wet DBA - Het zijn werkzaamheden die direct onder leiding en gezag vallen, tevens zijn de werkzaamheden een vast onderdeel van de bedrijfsvoering. 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur