Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Privacy Officer

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 115,00 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

15 jan 2025

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

12 dec 2024

Opdracht omschrijving
De privacy officer ondersteunt de organisatie met de wettelijke verantwoordelijkheid om aan de privacy regelgeving te voldoen en zorgt mede voor bescherming van persoonsgegevens van klanten, burgers en medewerkers. Dit doet hij/zij op de volgende manier.

De privacy officer vertaalt het beleid naar richtlijnen voor deelonderwerpen. De PO adviseert de organisatie over de concrete uitwerking en biedt ondersteuning waar dat nodig is. 

Je maakt deel uit van de afdeling Concernzaken. Dit bevordert een onafhankelijke positionering.

Verantwoordelijkheden

  • Je stimuleert het management om te handelen volgens de AVG en het nastreven van het door het college vastgestelde ambitieniveau.

  • Je ondersteunt bij het opstellen van Privacy Impact Assessments en verwerkingsovereenomsten, op zodanige wijze dat deze ook daadwerkelijk totstandkomen.

  • Je bent in- en extern het eerste aanspreekpunt voor vraagstukken met betrekking tot privacy.

  • Je werkt samen met de FG. Je voorziet de Functionaris Gegevensbescherming zodanig van deze informatie op dat deze zijn rol zo goed mogelijk kan vervullen.

  • Je houdt het openbare verwerkingsregister bij en ziet erop toe dat verwerkingsovereenkomsten worden opgesteld. Desgevraagd assisteer je hierbij.

  • Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en het beheer van datalekken.

  • Je monitort de noodzakelijke en daadwerkelijk geïmplementeerde privacy maatregelen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 15 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 32 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

  2. De kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO werk- en denkniveau. De kandidaat heeft een opleiding gevolgd die relevant is voor deze functie. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.

  3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in het vakgebied privacy. Bovengenoemde dient te blijken uit het cv.

  4. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

  5. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 6 januari 2025 8.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.

Wensen

  1. De kandidaat beschikt over relevante werkervaring bij een gemeente. Beoordeling: - De kandidaat beschikt niet over relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten). - De kandidaat beschikt over 1 tot 3 jaar relevante werkervaring bij een gemeente (3 punten). - De kandidaat beschikt over meer dan 3 jaar relevante werkervaring bij een gemeente (5 punten) (60%)

  2. De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens. Beoordeling: - De kandidaat beschikt niet over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (0 punten). - De kandidaat beschikt over kennis en werkervaring met de Wet politiegegevens (5 punten) (40%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.