Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medior Planeconoom

Gemeente Apeldoorn

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend 8-16 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

2 jul 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior planeconoom op inhuur basis. 

Als medior planeconoom werk je in projectverband, zelfstandig of samen met een senior-gebiedseconoom, aan een aantal grondbedrijfprojecten en particuliere projecten om te komen tot nieuwe toekomstige functies, zoals wonen, werken, winkelen en recreëren.

Je fungeert als het financiële geweten van complexe projecten en hebt goed zicht op de risico’s die er binnen de projecten spelen.

Je bent een sparringpartner voor met name de andere planeconomen/gebiedseconomen, projectleiders en opdrachtgevers. Je werkt grondexploitaties op en toetst business cases van private partijen. In voorkomende gevallen voer je samen met de projectleider en jurist onderhandelingsgesprekken om te komen tot (financiële) afspraken om de ontwikkeling mogelijk te maken.

Je werkzaamheden bestaan uit:
- Deelnemen aan projectgroepen.
- Het opstellen van haalbaarheidsberekeningen en grondexploitaties.
- Opstellen van berekeningen voor kostenverhaal en toetsen van externe business cases.
- Samen met projectleiders onderhandelen met externe partijen.
- Adviseren over ontwikkelstrategieën.
- Beheer van grondexploitaties en werkzaamheden voor de P&C cyclus van het grondbedrijf.

Deze uitvraag betreft een bestaande inhuuropdracht.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
3. Uurtarief maximale tarief is € 110,- Exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werverkeer en fee Flextender.
4. De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 januari 2026 voor 8-16 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenden dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden verschoven. Aan de vermelde startdatum kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
5. Kandidaat heeft in ieder geval 3 jaar relevante werkervaring binnen het ruimtelijk domein/ gebiedsontwikkeling, waarvan minimaal 2 jaar bij een gemeentelijke overheid. Voornoemde dient te blijken uit de ingediende CV.
6. Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. De kandidaat heeft werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie en/of gemeente (maximaal 30 punten)
    A: tot 1 jaar werkervaring als planeconoom (0 punten).
    B: 1 tot 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie (8 punten)
    C: 1 tot 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een gemeente (16 punten).
    D: Meer dan 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een overheidsinstantie (24 punten).
    E: Meer dan 2 jaar werkervaring als planeconoom bij een gemeente (30 punten).
8. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied (maximaal 50 punten).
Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV en de motivatiebrief.
    A: Onvoldoende (0 punten)
    B: Matig (12 punten)
    C: Voldoende (25 punten)
    D: Ruim voldoende (37 punten)
    E: Goed (50 punten)
9. De kandidaat heeft een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau (maximaal 20 punten)
Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV en de motivatiebrief.
    A: Geen juiste vooropleiding (0 punten)
    B: Hbo/wo-niveau, opleiding niet passend (7 punt)
    C: Hbo-niveau, passende opleiding (13 punten)
    D: Wo-niveau, passende opleiding (20 punten)
Een passende opleiding is een opleiding in het ruimtelijke domein.

Competenties
- Ervaring met het opstellen van grondexploitaties en haalbaarheidsberekeningen;
- Ervaring met kostenverhaal en onderhandelingen bij gebiedsontwikkelingen;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Stressbestendig;
- Toegankelijk en integer;
- Flexibel.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever”.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties  zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie 

  • De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan Flextender
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
  • Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 9 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur