Begindatum:
1 mrt 2025Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
5 feb 2025Opdracht omschrijving
De opdracht als handhavingsjurist APV/Bijz. wetten wordt uitgevoerd bij de afdeling Preventie Toezicht en Handhaving, waar de lijntjes kort zijn en de vaart er goed in zit. In deze opdracht werk je aan (complexere) dossiers die altijd actueel zijn en met maatschappelijke impact. Je draagt bij aan een veiliger en leefbaar Apeldoorn, waar tegen overtredingen wordt opgetreden, maar altijd met oog voor de menselijke maat.
Verantwoordelijkheden
In deze opdracht als handhavingsjurist APV/Bijz. wetten:
adviseer je het bestuur, over integrale en strategisch bestuurlijk juridische vraagstukken op het gebied van de APV met een complex karakter en doorloop je hiervan het handhavingstraject;
ben je met jouw specialisme ertoe in staat de collega’s te coachen door het tegenlezen van stukken en het sparren over dossiers;
stel je beleid(sregels) op het gebied van de APV op.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf uiterlijk 1 maart 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst binnen de verlengingsperiode op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Eisen
U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
De kandidaat heeft een afgeronde HBO-Rechten/WO rechtsgeleerdheid, bij voorkeur afgestudeerd op het bestuursrecht. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en actuele werkervaring als handhavingsjurist. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende cv.
De kandidaat werkt bij voorkeur grotendeels op het Stadhuis in Apeldoorn.
Opdrachtnemer vraagt een VOG-P aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. De opdrachtnemer verstrekt deze VOG-P aan opdrachtgever. De medewerker dient in het bezit te zijn van de VOG-P bij aanvang van de werkzaamheden bij Opdrachtgever. Als de VOG-P 8 weken na aanvraag niet is toegekend, dan kan de medewerker niet starten en wordt de overeenkomst beëindigd. De kosten voor de VOG-P mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot en met 17 februari 2025 8.30 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzp’er) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzp’ers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver: • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert; • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert); • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI. De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.
Wensen
De kandidaat heeft drie of meer jaren relevante werkervaring bij een gemeente. Beoordeling: - de kandidaat beschikt over minder dan drie jaren relevante werkervaring bij een gemeente (0 punten) - de kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een < 100.000+ gemeente (3 punten) - de kandidaat beschikt over drie of meer jaren relevante werkervaring bij een 100.000+ gemeente (5 punten) (25%)
De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied (de Awb, de APV en de bijzondere wetten en de actuele jurisprudentie). Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (1 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten) (55%)
De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die zijn gesteld in het functieprofiel. Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende CV + korte motivatie. Beoordeling: - onvoldoende (1 punten) - matig (2 punten) - voldoende (3 punten) - ruim voldoende (4 punten) - goed (5 punten) (10%)
De kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen zoals Djuma of vergelijkbaar. Beoordeling: - de kandidaat heeft geen ervaring met zaaksystemen (0 punten) - de kandidaat heeft ervaring met zaaksystemen vergelijkbaar met Djuma (3 punten) - de kandidaat heeft ervaring met het zaaksysteem Djuma (5 punten) (10%)