Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Stadsdeel Oost - Medewerker vergunningen APV senior

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Onbekend Noord-Holland

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior vergunningverlener Algemene Plaatselijke Verordening (APV) voer je de regie over de evenementenvergunningen en horecavergunningen van buurt barbecue tot dansfeest. Je toetst de aanvragen aan de relevante wet- en regelgeving (beleid) en stuurt op een vlotte afhandeling van de aanvraag. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je werkt daarbij nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden. Met deze partijen bereid je de horeca - en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop. Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak. Daarnaast heb je bestuurlijke sensitiviteit. Je kunt goed inschatten of een aanvraag bestuurlijk is en/of wordt. Je weet wanneer je het bestuur moet betrekken bij een aanvraag.

Werkzaamheden

  • Je adviseert de gebiedsteams, het bestuur en de (gemeentelijke) politiek;
  • Je informeert burgers en ondernemers en begeleidt vergunningsaanvragers bij hun aanvraag;
  • Je toetst en coordineert complexe horeca en evenementen aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de vergunningen. Je zorgt dat de aanvragen binnen de termijn vergund, dan wel geweigerd worden. Daarnaast zorg je ervoor dat je naaste collegas de processtappen juist uitvoeren;
  • Je bent in staat om de juiste processtappen uit te voeren, denk hierbij aan: - invullen van het systeem, leges heffen, aanvragen direct in behandeling nemen en binnen termijn afhandelen. Je kan tot een vlotte besluitvorming komen.
  • Je verzorgt de voorbesprekingen en eindevaluaties met de organisatoren en overige partijen/adviseurs;
  • Je coordineert en verzorgt het gehele vergunningverleningsproces efficient en zorgvuldig en de interactie tussen de verschillende partijen;

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen). De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan. Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd. De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende opleiding hbo Juridische dienstverlening, Rechten of soortgelijk. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beeindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 a 4 jaar ervaring met complexe horeca en evenementen aanvragen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in het werken met en toepassen van regelgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een jaar ervaring binnen een G4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het verlenen van horeca of evenementenvergunningen met bezoekersaantallen tussen de 5.000 en 25.000 personen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen waarin aanvragen worden behandeld, bij voorkeur Decos. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met bezwaarzaken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met bestuurlijke zaken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit: goed inschatten of een aanvraag bestuurlijk is en/of wordt, en weten wanneer het bestuur te betrekken bij een aanvraag.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het stadsdeel Oost bestaat uit de gebieden: Oud Oost, Indische Buurt, Oostelijke Havengebied, Watergraafsmeer, IJburg en Zeeburgereiland. Het groene, veelzijdige Oost wordt gekenmerkt door Ateliers en broedplaatsen, heel veel nieuwe woningen, steeds meer boetiekjes en trendy cocktailbarretjes. Het team Procesuitvoering draagt de zorg voor een efficient en transparant administratieve proces. Een belangrijke rol met een diversiteit aan werkzaamheden. Op dit moment is (de afdeling) VTH volop in ontwikkeling. De huidige organisatiestructuur ondergaat een wijziging. In de huidige situatie heeft elk stadsdeel inclusief stadsgebied Weesp een afdeling VTH. In de nieuwe organisatiestructuur zal er gewerkt worden vanuit 1 VTH organisatie voor de gehele stad. Dit heeft gevolgen voor de samenstelling van de huidige afdelingen en teams.

Gespreksinformatie

Planning interviews: in overleg.

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Algemene informatie opdracht

  • Startdatum: z.s.m. na gunning
  • Einddatum: 31-01-2026
  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
  • Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1
  • Aantal kandidaten op interview: 3

Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.

Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module'. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Informatie Kandidaat

Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.

Beschikbaarheid kandidaat

Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.

Informatie leverancier

Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Van toepassing zijnde overeenkomst

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. U dient bovenstaande tekst te lezen en akkoord te gaan met de inhoud.

Documenten van toepassing op de opdracht

Inschrijver heeft bij het kwalificeren voor het inhuurplatform van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het inhuurplatform ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U dient bovenstaande tekst te lezen en akkoord te gaan met de inhoud.

Wet Waadi

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check: Waadi check Voor meer informatie kijk op: Kvk uitlenen van personeel.

Referentie

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur