Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist VTH

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 14 dagen
120 32 Gelderland

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als ervaren jurist VTH met uitgebreide kennis van het omgevingsrecht op het gebied van vergunningverlening en handhaving (OPA, BOPA, omgevingsplan) ga je aan de slag in het team Juridische Advisering.

Werkzaamheden

  • Je houdt je bezig met complexe bestuurlijk gevoelige handhavings- en vergunningszaken.
  • Je behandelt (complexe) bezwaar- en beroepszaken.
  • Je geeft, gevraagd en ongevraagd, advies over het omgevingsrecht en dan met name op het gebied van vergunningverlening en handhaving (OPA, BOPA, omgevingsplan).
  • Je houdt je bezig met het vertalen van landelijke ontwikkelingen naar het VTH-veld.
  • Je creeert draagvlak bij de betrokken medewerkers, het management en bestuur.
  • Je draagt bij aan de kwaliteit van brieven en besluiten.
  • Daarnaast signaleer, analyseer en adviseer je over de consequenties van landelijke wet- en regelgeving.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, waarin hij/zij duidelijk toelicht hoe hij/zij vanuit werkervaring de opdracht het best zou kunnen uitvoeren;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo-bacheloropleiding op het gebied van bestuursrecht of rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als VTH-jurist;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee externe administratieve broker;
  • Aantoonbare inhoudelijke kennis opgedaan van de omgevingswet middels een cursus en/of opleiding; (benoem dit duidelijk in het cv)

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde wo-bacheloropleiding op het gebied van bestuursrecht of rechten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als VTH-jurist;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein;
  • Je volgt nauwgezet de ontwikkelingen op je vakgebied en in de maatschappij;
  • Je communiceert helder en to-the-point, zowel tijdens gesprekken als in rapportages;
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken, zowel verbaal als schriftelijk;
  • Je hebt politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je kunt je snel nieuwe kennis eigen maken en kunt aantonen dat je ervaring hebt met het afhandelen van handhavingszaken en het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Makkelijk kunnen schakelen tussen twee gemeentebesturen;
  • In staat zijn om goed mondeling en schriftelijk te communiceren;
  • Beschikken over inlevingsvermogen op politiek en bestuurlijk niveau;
  • Je neemt initiatieven en netwerken en integraal werken passen goed bij jou.

Competenties

  • B1-niveau schrijven;
  • Verbindend;
  • Ondernemend;
  • Flexibel;
  • Stressbestendig;
  • Optimistisch;
  • Teamplayer;
  • Overtuigend;
  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Organisatietekst

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden, werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Wie zijn wij?

Onze organisatie bestaat uit vijf domeinen met zelforganiserende teams. Het team Juridische Advisering valt onder het domein Fysieke Leefomgeving en bestaat uit 7 teamleden. De kerntaak van het team is het bieden van juridische advisering aan alle andere teams die werken in het domein Fysieke Leefomgeving, het domein Openbare Orde en Veiligheid en team Fysiek van het domein Publiekszaken. Bijvoorbeeld juridische zaken bij bestemmingsplannen, omgevings- evenementenvergunningen, handhaving, energietransitie, 13b Opiumwet en de Wet Bibob.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht.

Selectieprocedure

  • Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie alle cv's inzien die aan de organisatie worden voorgelegd
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties;
  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur