Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Stadsdeel Nieuw West - Projectleider Sociaal domein

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

15 jan 2025

Einddatum:

4 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 okt 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Projectleider Sociaal domein ben je onderdeel van de Gebiedspool stadsdeel Nieuw-West (Gemeente Amsterdam) en werk je samen met de collegas uit het team Cluster projecten & Activiteiten. Het team bestaat uit een aantal vaste projectleiders/- adviseurs die de opdrachten die binnen komen oppakken en realiseren. Hier omheen zit een schil van collegas die vanuit de gebiedspool of elders binnen Nieuw-West ad hoc opdrachten oppakken. De opdrachten komen binnen via Matchflex. Dit zijn diverse opdrachten met een duidelijke startdatum en een afgebakend eindresultaat. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goed verloop van de opdracht en sluit deze af met een eindevaluatie met de opdrachtgever. Het kan voorkomen dat je zelf de projectleiding op je neemt, maar het kan ook voorkomen dat gevraagd wordt om een (projectleiding-) ondersteunende/assisterende rol op je te nemen. We zoeken een kandidaat met aantoonbare brede deskundigheid en ervaring binnen het sociaal domein en met goed zicht op slimme verbindingen met andere domeinen. Iemand die:
  • structureel opdrachten oppakt en realiseert die ad hoc binnen komen bij MatchFlex vanuit de gebiedsmanagers of programma managers of de Gebiedspool;
  • met succes kan opereren in het bijbehorende maatschappelijke en bestuurlijke krachtenveld;
  • op gebiedsniveau operationele zaken verbindt tussen partners, uitvoerende projectleiders, medewerkers gebiedspool, gebiedsmakelaars en externe partners;
  • zorgt dat de projecten zowel binnen als buiten de organisatie goed op de kaart komen te staan.

Werkzaamheden

  • Je zorgt voor het optimaal functioneren van het programma-/ projectteam in de samenwerking;
  • Je ondersteunt de projectmanagers en projectleiders met de organisatie van hun projecten;
  • Je ondersteunt en adviseert bij het opstellen van protocollen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het bijhouden van de te op te leveren producten/documenten en de doorlopende agenda en coordineert dit;
  • Je faciliteert collega's en houdt hen op de hoogte van de status van lopende actiepunten;
  • Je bent verantwoordelijk voor correspondentie en het organiseren, (inhoudelijk) voorbereiden en notuleren van de vergaderingen alsmede het digitaal archiveren van de belangrijkste besluitvormende documenten;
  • Je realiseert kleinere en grotere opgaven binnen het stadsdeel en de gebiedsopgave, in opdracht van het management of het dagelijks bestuur op gevorderd niveau;
  • Je werkt team overstijgend en is flexibel inzetbaar op de diverse onderwerpen; monitort de voortgang en draagt zo nodig zorg voor het bijstellen van opdrachten en opgaven;
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd en rapporteert aan bestuur en management en bereidt waar nodig bestuurlijke besluitvorming voor.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Voeg het cv toe van de kandidaat, opgesteld in het Nederlands en maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in het zelfstandig oppakken van projectopdrachten in het sociaal domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Adviseur of Projectleider binnen de G4. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring met het organiseren van evenementen en/of kennis van het gemeentelijke evenementenbeleid. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De inschrijver dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. De referent dient op de hoogte te zijn.
  • Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met stedelijk groen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een stadsdeel, bij voorkeur Nieuw-West. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met gebiedsgericht werken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het fysiek domein. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Stadsdeel Nieuw-West is een van de 7 stadsdelen van de gemeente Amsterdam, ook wel het groene stadsdeel genoemd. De gebiedspool is een van de organisatieonderdelen van het stadsdeel. De gebiedspool Nieuw-West levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programmas en projecten in het stadsdeel. Primair in opdracht van gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en RVEs mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.

Gespreksinformatie

Planning interviews: zo snel mogelijk na sluiting.

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: 15-01-2026

Einddatum: 14-01-2027

Werklocatie: Plein 40-45, 1, 1064SW, AMSTERDAM

Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Aantal kandidaten op interview: 3

Deadlines: Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.

De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

U dient de naam van de inschrijving te wijzigen naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. U dient iedere inschrijving apart in te dienen.

Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. U dient deze tekst gelezen te hebben en akkoord te gaan met de inhoud.

Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden.

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Leverancier bevestigt hiernaar te handelen. Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel.

Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal 90,- en maximaal 95,-. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr