Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Publicatiedatum:
25 okt 2025In deze functie werk je aan twee belangrijke en uitdagende projecten binnen de gemeente Amsterdam. Enerzijds draag je bij aan het verduurzamen van cultuurhistorisch en architectonisch waardevolle gebouwen, waarbij je een balans zoekt tussen de energietransitie en het behoud van erfgoedwaarden en omgevingskwaliteit. Anderzijds speel je een sleutelrol in de totstandkoming van het geactualiseerde Bestuurlijke Boetebeleid van Amsterdam. Je levert concrete resultaten op, zoals een doelgroepanalyse, probleemanalyse, risico-analyse, prioriteringsvoorstel en de begeleiding van werkgroepsessies. Daarnaast richt je je op het verbeteren van de dienstverlening en processen rondom advisering en vergunningverlening. Als leider van een werkgroep met inhoudelijke specialisten ben je verantwoordelijk voor het identificeren van potentiele verbeterpunten in deze processen, zodat knelpunten en vertragingen in het vergunningsproces worden voorkomen. Je werkt nauw samen met verschillende directies en stakeholders en fungeert als verbinder tussen uitvoering en beleid. Je neemt deel aan de werkgroep en het kernteam en draagt actief bij aan het creeren van bekendheid en draagvlak bij betrokkenen. Door jouw inzet zorg je voor een samenhangende aanpak en draag je bij aan het behalen van maatschappelijke doelen, zoals verduurzaming, verbeterde dienstverlening en een rechtvaardig bestuurlijk boetebeleid.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie en onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom! In 2021 werd de afdeling Regie, Advies en Projecten (RAP) opgericht om de uitvoering van de vergunningverlenings-, toezichts- en handhavingstaken (VTH) te ondersteunen. Deze VTH-taken, die betrekking hebben op de fysieke leefomgeving, worden grotendeels uitgevoerd door de VTH-afdelingen Bouw, Gebruik en Wonen. RAP werkt als multidisciplinaire afdeling opgavegericht en opdracht gestuurd voor de VTH-afdelingen. Als partner staat RAP naast VTH bij het implementeren van wet- en regelgeving, het verankeren van nieuw beleid en het continu verbeteren van de dienstverlening. We ontwikkelen beleidsproducten, voeren projecten uit, zorgen voor een solide data- en informatiepositie, en dragen zo bij aan de efficiente uitvoering van de VTH-taken. Het team RAP Beleidsregie en Ontwikkeling is hierin een stevige en professionele partner, die bijdraagt aan opstellen en het succesvol realiseren van beleid. Het team bestaat uit ongeveer 8 ambitieuze, resultaatgerichte en nieuwsgierige collega's.
Planning interviews: zo snel mogelijk na sluiting.
Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.
Let op! De kandidaat moet het certificaat meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beeindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Aantal kandidaten op interview: 2
Startdatum: 01-12-2025
Einddatum: 01-05-2026
Werklocatie: Bos en Lommerplein, 250, 1055EK, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.