Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Projectleider Civieltechniek en Gebiedsontwikkeling

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 9 dagen
132 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De senior civieltechnisch projectleider zal worden ingezet bij 4 projecten.

Werkzaamheden

1. Programmarealisatie Natuurboulevard 2.0. Dit investeringsprogramma heeft tot doel om de recreatieve- en ecologische kwaliteiten van de kustzone tussen Diemen en Huizen te versterken. Het komende jaar gaat het vooral om: het afronden van fase 1: wandelpad in uitvoering in Q4-2025 en aanleg strandje in Q1-2026; planvorming en besluitvorming over fase 2; realisatie in 2026 en 2027; subsidiemanagement bijhouden en verantwoording naar Stuurgroep Diemerscheg.
2. In de omgeving van de Westbatterij in Muiden vinden verschillende ontwikkelingen plaats die goed op elkaar moeten worden afgestemd. Er is een uitbreiding voorzien van de faciliteiten van de jachthaven van de KNZRV, de ontsluiting van het terrein wordt aangepast, de fiets- en wandelroute wordt aangepast in het kader van de Natuurboulevard 2.0 en de Westbatterij zelf wordt herontwikkeld. De projectleider is eerste aanspreekpunt voor de KNZRV ten aanzien van de planvorming en is verantwoordelijk voor het opstellen van een samenwerkingsovereenkomst en de regie op besluitvorming. Realisatie vindt plaats in 2026 en 2027.
3. Zonnegeluidswal. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de planontwikkeling, besluitvorming en uitvoering van het project Zonnegeluidswal Naarderwoonbos dat onder bouwheerschap van de gemeente ontwikkeld wordt. De projectleider is in de komende fase verantwoordelijk voor het aanvragen van de vergunningen opstellen en het sluiten van de overeenkomsten die nodig zijn om de geluidswal te realiseren. Belangrijk aandachtspunt daarbij is het gesprek met de Provincie over de inpasbaarheid in het Unesco Werelderfgoed en de benodigde wbr-vergunningen van Rijkswaterstaat. Daarnaast wordt van de projectleider verwacht dat hij de oorspronkelijke initiatiefnemers en de overige omwonenden goed betrekt bij de verdere ontwikkeling. Daarnaast is de projectleider verantwoordelijk voor de begeleiding van een D&C contract voor het plaatsen van een geleiderail bij de carpoolplaats (Q4-2025 en Q1 2026).
4. Muidertrekvaart ligplaatsen. In de loop van 2026 zal een begin worden gemaakt met de aanleg van ligplaatsen voor kleine boten in de Muidertrekvaart. Deze moeten voor het vaarseizoen 2027 worden aangelegd. De projectleider is verantwoordelijk voor het proces van ontwerp, de aanbesteding van het werk, het aanvragen van de benodigde vergunningen en de verantwoording richting de subsidie-verstrekker. Vervolgens moeten de ligplaatsen worden overgedragen aan de afdeling die verantwoordelijk is voor het beheer van deze ligplaatsen.

Totale inzet geraamd op 24 uren per week. Daarnaast is het mogelijk dat de projectleider gedurende de looptijd van de opdracht wordt ingezet op andere projecten waar zijn (m/v) specifieke deskundigheid op dat moment nodig is.

Eisen

Minimumeisen / knock-outcriteria

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar op 3 november 2025 voor 24 uur per week;
  • Een maximum uurtarief van 132,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een gemeente (40 punten);
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring het zelfstandig opzetten en doorlopen van bestuurlijke besluitvormingsprocessen (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met ontwikkelprojecten op het gebied van woningbouw binnen een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met verzorgen, bewaken en vaststellen van subsidies of externe financiering (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
  • Je bent een stevige onderhandelingspartner, constructief en vasthoudend;
  • Je bent omgevingsbewust en hebt een goede ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
  • Je kan de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in en integraal advies;
  • Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;
  • Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;
  • Je bent goed in het enthousiasmeren van andere partijen en weet projecten op een aansprekende manier te presenteren;
  • Je gaat graag de uitdaging aan te werken in organisatie in ontwikkeling met ruimte voor innovatie;
  • Je hebt humor.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collegas. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuitie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Vragen en reactietermijn

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Beoordeling en selectieproces

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2.
Stap 2: Selectie 5 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De 5 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring bij soortgelijke opdrachten en organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name de competenties). De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Algemene informatie

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.

Indexering tarief

De looptijd van deze opdracht is meer dan 12 maanden en kan bij gebruikmaking van de verlengopties maximaal 36 maanden beslaan. Het uurtarief kan worden geïndexeerd. Voor het eerst op de eerste dag van de maand volgend op de datum 12 maanden na aanvang van de opdracht en vervolgens na elke 12 maanden zolang de opdracht loopt en eventueel verlengd wordt. De indexering van het uurtarief is gelijk aan jaarmutatie volgens het indexcijfer zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de de Statistiek op StatLine - Dienstenprijzen; commerciële dienstverlening en transport, index 2015=100 (cbs.nl) 71121 Ingenieurs. Het indexeringspercentage wordt bepaald aan de hand van de definitieve jaarmutatie van het genoemde indexcijfer zoals gepubliceerd op de eerste dag van de maand voorafgaande aan het moment dat het tarief overeenkomstig dit artikel kan worden geïndexeerd. De berekende indexering bedraagt minimaal 2%. Indien dit cijfer niet langer gepubliceerd wordt door het CBS, komen opdrachtgever en opdrachtnemer een vergelijkbare regeling overeen.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal n.v.t.. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur