Portefeuillemanager Vastgoed

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 14 dagen
130 12 Noord-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

23 okt 2025

Omschrijving

De huidige opdrachtnemer wordt verzocht om mee te doen met deze uitvraag. De opdrachtnemer levert een integraal beleidsdocument op voor gemeentelijk vastgoed, waarin kaders worden geformuleerd voor verkoop- en verhuurbeleid (kostprijsdekkende huur), optimalisatie van asset- en informatiemanagement en een meerjarenperspectief voor de vastgoedportefeuille.

Resultaatgebieden:
  • Ontwikkelen van strategisch vastgoedbeleid met concrete voorstellen voor besluitvorming.
  • Opleveren van een implementatieplan voor het verhuur- en verkoopbeleid.
  • Opstellen van meetbare prestatie-indicatoren en rapportages voor vastgoedbeheer.
  • Analyseren van de vastgoedportefeuille en formuleren van aanbevelingen voor optimalisatie.
  • Voorstellen doen voor financiele kaders bij nieuw te realiseren vastgoedobjecten.

Randvoorwaarden:
  • Afstemming vindt plaats op vooraf geplande momenten, gericht op inhoudelijke voortgang.
  • De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het eindresultaat en handelt vanuit de zijn vakkennis en adviseert de opdrachtgever daarover.
  • Er is geen sprake van directe aansturing of rapportageverplichting aan interne leidinggevenden.
  • De werkzaamheden worden verricht op basis van een vooraf overeengekomen resultaat en planning.

Op te leveren producten:
  • Strategisch beleidsdocument gemeentelijk vastgoed.
  • Implementatieplan verhuur- en verkoopbeleid.
  • Rapportage met prestatie-indicatoren en analyse vastgoedportefeuille.

Eisen

  • Afgeronde vakgerichte HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Makelaardij.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie op maatschappelijk (gemeentelijke) vastgoed.
  • Ruime ervaring met juridische vraagstukken op het gebied van vastgoed.
  • Je beschikt over een voor deze functie relevant netwerk.
  • Aantoonbare ervaring met het effectief en resultaatgericht kunnen werken met complexe processen. Dit betekent concreet het kunnen omgaan met de verschillende en uiteenlopende belangen en daarbij sensitief zijn voor lokale en regionale belangen met betrekking tot (gemeentelijk) vastgoed. Je onderkent daarbij de maatschappelijke relevantie van een gemeentelijke vastgoedportefeuille.

Wensen en competenties

Competenties
  • Analytisch.
  • Creatief.
  • Ondernemend.
  • Communicatief zeer vaardig.
  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente. Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 19 november tussen 13:00 uur en 17:00 uur De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn. De gesprekken vindt op het gemeentehuis Amstelveen plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
In deze uitvraag zijn verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

De gemiddelde inzet per week is gemaximeerd zoals in de uitvraag in opgenomen en meeruren is niet onderhandelbaar.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur