Ruimte en Duurzaamheid - Stedenbouwkundig ontwerper senior Foodcentre

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 2 dagen
125 3 - 5 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

3 - 5

Publicatiedatum:

22 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De omgeving van stedenbouw, planologie en duurzaamheid verandert sterk. De manier waarop omgegaan wordt met het stellen van kaders en het formuleren van beleid verandert mee. De eenheid Ruimte en Duurzaamheid werkt op ieder schaalniveau, van portiek tot metropool, aan het ontwikkelen van een duurzame visie op de ontwikkeling van Amsterdam, het uitwerken van die visie tot concrete voorstellen en inrichtingsplannen en het mogelijk maken van die ontwikkeling en de uitvoering van de plannen.

Enerzijds is zij verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Anderzijds werkt zij in opdracht voor stadsdelen en grootstedelijke projecten, waar zij kennis inbrengt en planproducten tot stand brengt met betrekking tot stedenbouw, openbare ruimte ontwerp, planologie en duurzaamheid.

Opdrachtomschrijving
Als strategisch juridisch planologisch adviseur maak je deel uit van het project Tweede tranche van de transitie van het Omgevingsplan Amsterdam. De transitie is gericht op het omzetten van de voormalige bestemmingsplannen uit het tijdelijk deel van het omgevingsplan naar het permanente deel van het omgevingsplan. Deze opgave is gericht op alle voormalige bestemmingsplannen in Amsterdam en deze opgave dient afgerond te zijn voor 2032. Door de ervaringen in de Eerste tranche kent de Tweede tranche een andere, meer technisch inhoudelijke benadering. Dat betekent dat het proces zo strak mogelijk is ingericht zonder participatie en vooral gericht is om de juridische inhoud van het voormalige bestemmingsplan een op een over te zetten naar het omgevingsplan.

We zoeken iemand die hierin het voortouw neemt om een van de voormalige bestemmingsplannen als projecttrekker om te zetten. Je werkt in groepsverband aan deze omzetting en bent voor de groep de verbinding met de stedelijke projectleider van de hele Tweede tranche. Je bent thuis in de juridische inhoud van voormalige bestemmingsplannen en bekend met het omgevingsplan en zijn wettelijke context. Daarnaast weet je de opgave te duiden en daarmee een logische aanpak voor de opgave uit te denken om die vervolgens met de groep op te pakken.

Werkzaamheden

  • Je hebt contact met de projectleider van de Tweede tranche over de werkwijze, de aanpak, de voortgang, de planning en de inhoudelijke uitdagingen van het project;

  • Je werkt mee aan het juridisch omzetten van bestaande regelgeving naar de nieuwe systematiek van het Omgevingsplan Amsterdam;

  • Je stuurt de groep van collega's aan die helpen bij het juridische omzetten van de bestaande regelgeving.

  • Je zorgt voor een motivering die de omzetting onderbouwt en het fundament is voor het bestuurlijk proces en de juridische houdbaarheid.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau.

  3. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkend wo diploma.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  4. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het opstellen en implementeren van een omgevingsplan bij een G4 gemeente.

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in het omgevingsrecht bij een gemeente met stedelijke projecten.

  6. De aangeboden kandidaat heeft 3 jaar werkervaring als projectleider bij omgevingsplanwerkzaamheden.

Competenties
30 Punten

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Analytisch vermogen

  • Initiatief

  • Resultaatgerichtheid

  • Overtuigingskracht

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft kennis van de plansoftware van het omgevingsplan.
    40 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het schrijven van regels voor het omgevingsplan.
    40 punten

  3. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur