Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
27 mei 2025Dit is GEEN ZZP opdracht. Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.
De opdracht is beoordeeld aan de hand van het Deliveroo arrest en de laatste ontwikkeling omtrent wet dba. Er is sprake van inbedding van werkzaamheden binnen de organisatie en is onder leiding en toezicht van de Teamleider Vastgoed.
Omschrijving van de opdracht
De gemeente Amstelveen is tijdelijk op zoek naar een ervaren bouwkundige projectmanager om tijdelijk in te springen voor de huidige projectmanager en om het toenemende aantal grote projecten, zoals de bouw van een nieuwe school, te begeleiden.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.
Je zorgt voor de kwaliteit, planning en het budget van diverse bouwprojecten. Daarnaast onderhoud je contact met verschillende stakeholders en kun je op elk gewenst niveau schakelen.
Verantwoordelijkheden:
Is primair verantwoordelijk voor het bereiken van het projectresultaat binnen de vooraf gestelde randvoorwaarden.
Begeleidt projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.
Stelt begrotingen op en adviseert over de te volgen aanbestedingsstrategie.
Richt de projectorganisatie in en stuurt deze organisatie en zorgt voor het samenbindend leiderschap.
Voert overleg en onderhoudt contact met diverse stakeholders.
Is verantwoordelijk voor de kwaliteit, planning en budget van projecten.
Rapporteert en adviseert directie en bestuur.
Schakelt op verschillende niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.
De opdracht loopt tot 1 juli 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. Hiermee gaat de leverancier automatisch akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Kandidaat omschrijving
Een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.
Ervaring als Projectmanager Bouwkunde met het begeleiden van complexe bouwprojecten.
Ervaring als Projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie.
Ervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie.
Competenties:
Organisatiegericht aansturen.
Politieke sensitiviteit.
Plannen en organiseren.
Vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.
Teamplayer.
Resultaatgericht.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Eisen
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als Projectmanager van maatschappelijk vastgoed binnen een de publieke sector, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
Wensen
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
25 punten
Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
Competenties voor deze uitvraag.
In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Prijs weging - 25 punten
Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager bij het ontwerp en de realisatie van een nieuwe school, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
20 punten
Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
15 punten
Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager binnen een gemeente op het gebied van maatschappelijk vastgoed, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
15 punten
Aanvullende informatie
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Interview planning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 17 juni tussen 9.00 -12.00 uur op het raadhuis van Gemeente Amstelveen.
De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.
Aanleveren na gunning:
VOG
Gegevens crediteuren
Verklaring van geheimhouding en integriteit