Projectmanager Bouwkunde (PA25-1494)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 12 dagen
100 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Dit is GEEN ZZP opdracht. Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning. 

De opdracht is beoordeeld aan de hand van het Deliveroo arrest en de laatste ontwikkeling omtrent wet dba. Er is sprake van inbedding van werkzaamheden binnen de organisatie en is onder leiding en toezicht van de Teamleider Vastgoed.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Amstelveen is tijdelijk op zoek naar een ervaren bouwkundige projectmanager om tijdelijk in te springen voor de huidige projectmanager en om het toenemende aantal grote projecten, zoals de bouw van een nieuwe school, te begeleiden.

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.
Je zorgt voor de kwaliteit, planning en het budget van diverse bouwprojecten. Daarnaast onderhoud je contact met verschillende stakeholders en kun je op elk gewenst niveau schakelen.

Verantwoordelijkheden:

  • Is primair verantwoordelijk voor het bereiken van het projectresultaat binnen de vooraf gestelde randvoorwaarden.

  • Begeleidt projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.

  • Stelt begrotingen op en adviseert over de te volgen aanbestedingsstrategie.

  • Richt de projectorganisatie in en stuurt deze organisatie en zorgt voor het samenbindend leiderschap.

  • Voert overleg en onderhoudt contact met diverse stakeholders.

  • Is verantwoordelijk voor de kwaliteit, planning en budget van projecten.

  • Rapporteert en adviseert directie en bestuur.

  • Schakelt op verschillende niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

De opdracht loopt tot 1 juli 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. Hiermee gaat de leverancier automatisch akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaat omschrijving

  • Een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.

  • Ervaring als Projectmanager Bouwkunde met het begeleiden van complexe bouwprojecten.

  • Ervaring als Projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Ervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie.

Competenties:

  • Organisatiegericht aansturen.

  • Politieke sensitiviteit.

  • Plannen en organiseren.

  • Vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.

  • Teamplayer.

  • Resultaatgericht.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! 
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Eisen

  1. Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.

  2. Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als Projectmanager van maatschappelijk vastgoed binnen een de publieke sector, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.

Wensen

  1. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    25 punten

    • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.

    • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

    • Competenties voor deze uitvraag.

    • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

  2. Prijs weging - 25 punten

  3. Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager bij het ontwerp en de realisatie van een nieuwe school, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    20 punten

  4. Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    15 punten

  5. Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager binnen een gemeente op het gebied van maatschappelijk vastgoed, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
    15 punten

Aanvullende informatie

  • Referentie
    Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
    Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

  • VOG
    Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

  • Interview planning
    De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 17 juni tussen 9.00 -12.00 uur op het raadhuis van Gemeente Amstelveen. 
    De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

  • Aanleveren na gunning:

    • VOG

    • Gegevens crediteuren

    • Verklaring van geheimhouding en integriteit

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur