Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Personeel en Organisatie - Verzuimadviseur

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

10 apr 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Je hebt actief bijgedragen aan het terugdringen van verzuimreductie middels het nemen van initiatieven in verzuimprojecten bij complexe organisaties met een diverse personeelsbestand waarbij er een hoge klanttevredenheid is bereikt.
Je bent wekelijks zichtbaar aanwezig bij de business om te voelen wat er speelt en leeft binnen een directie. Naast het reguliere curatieve adviseren van leidinggevende op verzuimcasuistiek vragen we jou om rode draden die bijdrage aan het verzuim te signaleren en per kwartaal met een door jou op te stellen rapportage te presenteren binnen het MT. En daarin bespreek je ook de misschien wat lastigere te bespreken zaken die je hebt gesignaleerd. Bijvoorbeeld de ervaren veiligheid binnen teams. In de bila's met de aan jou gekoppelde leidinggevende, kan je casuistiek bespreken en hoe je meer impact kan maken. Ondanks dat je tijdelijk bent, wordt je echt onderdeel van ons team. En daarbij verwachten we dat je aanwezig bent bij onze niet hybride teamoverleggen in de buurt van Weesperplein; net als je circa 20 collega adviseurs.

Werkzaamheden:

  • Helpen bij het opstellen preventieve duurzame aanpak binnen directies;

  • Adviseren op een duurzame preventieve aanpak;

  • Onze providersboog en Amsterdam Fit programma bekend houden in de directies.

Eisen

  • Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
  • Kandidaat is in loondienst van Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • Cv van de kandidaat is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO diploma aangevuld met CRoV of RCCM certificering. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beeindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat heeft uitstekende kennis van de Wet Verbetering Poortwachter, arbeidsrecht, sociale zekerheidswetgeving en relevante CAO-bepalingen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 (vier) jaar aantoonbare ervaring in een complex bestuurlijke organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een complex bestuurlijke organisatie en bij een G4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met AFAS. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • De aangeboden kandidaat is bereid te reizen binnen de stad Amsterdam naar verschillende directies en is minimaal de helft van de tijd op locatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Relatiebeheer

  • Initiatief

  • Resultaatgerichtheid

  • Overtuigingskracht

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Het team Vitaliteit telt circa 65 mensen en valt onder de afdeling P&O en kent naast het subteam Verzuim ook de subteam Arbo en het Subteam Steunpunt Agressie & Geweld.
Het team verzuim kent circa 24 collega's en werkt door de gehele stad. De standplaats voor de adviseurs verzuim is de Voormalige Stadstimmertuin naast het Weesperplein.

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten op interview: 3.

Planning interviews: Zo snel mogelijk na sluiting. Gelieve hiervoor tijd te reserveren in de agenda's.

Deadlines voor deze offerteaanvraag zijn te vinden onder het kopje 'Planning'.

Vragen kunnen worden gesteld via de Vraag & Antwoord-module.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: zo snel mogelijk.

Einddatum: 10-4-2026.

Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Informatie leverancier

De volgende gegevens worden van u als leverancier gevraagd: Naam Bedrijf (Inschrijver), Naam contactpersoon, E-mailadres van de contactpersoon, Volledige naam tekenbevoegd persoon, Functie tekenbevoegde persoon, Straat + huisnummer, Postcode + plaats.

Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging.

Van toepassing zijnde overeenkomst

Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing.

Documenten van toepassing op de opdracht

Inschrijver heeft bij het kwalificeren voor de externe administratieve broker haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. Alle ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd.

Wet Waadi

Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI en Kvk uitlenen van personeel.

Referentie

U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Hierbij worden de organisatie naam, contactpersoon en telefoonnummer van de contactpersoon gevraagd. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. De referent dient op de hoogte te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr