Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN)
Logo van Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN)

Innovatie Aanjager

Dampten 2, 1624 NR Hoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Innovatieaanjager begeleid je verschillende werkgroepen bij het gestructureerd onderzoeken van potentiele innovaties. Je ontwikkelt een werkwijze waarin creativiteit en resultaat hand in hand gaan. Je biedt werkvormen aan om ideeen te inventariseren en prioriteren, om pilots te bouwen en om zinvolle evaluaties te doen. De werkgroepen hebben een dynamisch karakter de samenstelling wisselt indien nodig. Benodigde expertise van uit het IT-team worden aangehaakt wanneer nodig en je scout zelf actief mensen binnen de organisatie die ideeen hebben waar de werkgroep mee aan de slag kan.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Binnen de werkgroep heb jij de rol van facilitator en draag je zorg voor de vastlegging van planningen, afspraken en resultaten.
  • Je draagt zorg voor de verslaglegging naar het MT.
  • Rondom de werkgroep organiseer je events zoals demos en plannings-events. Hiermee zorg je dat innovatie zichtbaar wordt binnen de organisatie en gaat leven.
  • Als innovatiejager breng je alle innovatie initiatieven samen en stel je de innovatieagenda op, die je vervolgens jaarlijks bijstelt.
  • Je werkt nauw samen met het Afdelings Hoofd S&A, de IT-teamleider en de informatiemanager, die samen de Innovatie-stuurgroep vormen.
  • Je onderhoudt contact met deskundigen in de afdelingen en helpt ze innovaties van buiten naar binnen te brengen, en om van idee naar oplossing te komen.
  • Je zoekt actief naar kennis en inspiratie van buiten en hoe je die naar binnen haalt: door bijvoorbeeld kennisuitwisseling met collega ODs, het organiseren van lezingen door gastsprekers of het bezoeken van conferenties.

Wij zijn voor deze opdracht op zoek naar een frisse onbevangen geest, deze opdracht is daarom bedoeld voor een trainee. We vragen de kandidaat om geen standaard CV aan te leveren, maar een onconventioneel vormgegeven pitch die ons helpt de kandidaat te leren kennen en laat zien hoe de kandidaat de beste persoon is voor deze rol. Opleiding en ervaring en genoemde criteria moeten echter wel terugkomen in de pitch, evenals een onderbouwing van de hieronder genoemde criteria en wat de kandidaat verder van belang acht.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • De kandidaat kan na maximaal 24 maanden bij wederzijdse tevredenheid kostenloos in dienst treden bij de opdrachtgever;
  • De kandidaat is z.s.m. beschikbaar en heeft behoudens de periode tussen kerst, oud- en nieuw en voor eind maart geen vakanties gepland en voorbehoud geen in te plannen;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten en inclusief Flextender fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding in de richting van bestuurskunde (10 punten)
  • Een aantoonbare tweede studie op minimaal hbo niveau afgerond (10 punten)
  • De aanbieder verzorgt begeleiding en aanvullende training in overleg met de kandidaat en opdrachtgever, de kosten hiervoor zijn voor rekening van de leverancier (20 punten)
  • Een geschreven plan van aanpak gericht op de inhoud van de opdracht. Het plan van aanpak die duidelijk de inzet te borgen onderbouwd in taakverdeling, uren en geoffreerd uurtarief (20 punten)
  • Werkervaring in een projectmanagement- of organisatorrol met meerdere mensen en een duidelijk eindproduct, benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten)
  • Aantoonbaar werkervaring als Scrum-master of KanBan-master of LEAN-practitioner (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het initieren of implementeren van een nieuwe innovatie binnen een organisatie, benoem hiervan een duidelijk voorbeeld in je CV. (10 punten)

Competenties

  • Collegiaal en samenwerkend
  • Onderzoekend en initiatief nemend
  • Verbinder
  • Creatief
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Organisatie

Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collegas aan de opstelling van adviezen en de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. Daarnaast is de provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen. De OD NHN moet in het kader van de robuustheidscriteria structureel werken aan innovatie. Het gaat daarbij niet alleen om innovatie om de huidige taken efficienter en effectiever te kunnen uitvoeren, maar ook om innovatie die bijdraagt aan de ontwikkeling van de OD en haar rol in de regio. De OD is een organisatie waarin voldoende potentie aanwezig is waarmee innovatie kan worden bereikt, er zijn tal van collegas in het primaire proces met ideeen en talent en er is binnen het IT-team expertise op het gebouw van data, AI en het realiseren van IV-oplossingen. Deze mensen willen we bij elkaar brengen in innovatiewerkgroepen om op een gestructureerde en creatieve wijze nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Om die innovatie te faciliteren, te organiseren, en blijvend aandacht te geven, zijn we op zoek naar een innovatieaanjager die niet zozeer inhoudelijk komt vertellen waar we heen moeten, maar die ons begeleidt in het onderzoek naar kansrijke vernieuwing.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 17 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 13 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer [telefoonnummer verwijderd]. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr