Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Parkeren - Procesadviseur

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen
100 12-16 Noord-Holland

Begindatum:

5 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

12-16

Publicatiedatum:

9 apr 2025

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Parkeren is in onze stad een politiek gevoelig domein en heeft een grote maatschappelijke impact. Bijna iedereen heeft of krijgt er mee te maken en vindt er wel wat van: te weinig parkeerplekken, te hoge tarieven, een onterechte naheffingsaanslag of een parkeervergunning die niet wordt verleend. Daarom krijgt Parkeren veel aandacht in de media en de politiek. Het bespreken van parkeeronderwerpen in de gemeenteraad leidt vaak tot discussies en voorstellen. Parkeren is een relatief kleine directie die bestaat uit de afdeling Straatparkeren, Garage- en fietsparkeren en de ondersteunende afdeling AA&O. De afdeling Straatparkeren is met name verantwoordelijk voor de fiscale handhaving en vergunningenbeleid. Het team bestaat uit ongeveer 25 medewerkers: van een contractmanager, ketenmanager manager doelgroep-parkeren tot (senior) adviseurs en functioneel beheerders.

Opdrachtomschrijving
De handhaving van fiscaal parkeren is een grootschalige operatie met geautomatiseerde processen waaraan honderden collega’s werken? in een keten van Directie Parkeren, Dienstverlening, Belastingen en de Parkeerdienstverlener P1. Jaarlijks zijn er 35 miljoen kort parkeertransacties en tweehonderdduizend vergunningen?. In het vergunningbeleid is veel maatwerk met allerlei vergunningssoorten en uitzonderingen. ? Voor verbeteringen in de werkprocessen en de communicatie over deze processen in samenwerking met de bovenstaande ketenpartners zoekt de afdeling een procesadviseur en informatieregisseur. Deze specifieke capaciteit en expertise is niet beschikbaar binnen de directie en de organisatie.

De opdracht gaat van start op 1 mei 2025 en loopt t/m 31 december 2025, met een eventuele uitloop tot 30 april 2026 voor 12 tot 16 uur per week. Het doel van de opdracht is de verbetering, beschrijving en visualisatie van een aantal werkprocessen in de keten van de fiscale parkeerhandhandhaving.

De belangrijkste stakeholders zijn de Directie Parkeren, Dienstverlening, Belastingen en de Parkeerdienstverlener P1. De procesadviseur rapporteert aan de afdelingsmanager Straatparkeren. Voor afstemming is het nodig dat de adviseur circa 1 keer per week op kantoor aanwezig is. Verder kunnen de werkzaamheden op afstand worden uitgevoerd en is er ruime vrijheid bij de wijze waarop de resultaten worden behaald en hoe de tijd wordt ingedeeld.

Werkzaamheden
In de opdracht wordt o.a. gevraagd om de volgende deelproducten op te stellen:

  • Het werkproces bezwaren NHA’s;

  • Het werkproces bezwaren vergunningen;

  • Een (visuele) beschrijving van de beslisboom ‘vast of wisselend kenteken’;

  • Een (visuele) beschrijving van de beslisboom ‘verhuizenparkeervergunning’;

  • De actualisatie van diverse factsheets o.a. rond bezwaren.

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hbo of wo werk- en denkniveau.

  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar aantoonbaar succesvolle ervaring als procesadviseur of informatieregisseur binnen de gemeente Amsterdam of bij een andere grote gemeente-G32.

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbaar ervaring met het visualiseren van (werk)processen.

Competenties
20 punten

  • Omgevingsbewustzijn

  • Samenwerken

  • Resultaatgerichtheid

  • Analytisch vermogen

Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over kennis ervaring in het fysiek domein en bij voorkeur in het parkeerdomein.
    20 punten

  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met communicatievraagstukken.
    20 punten

  3. De aangeboden kandidaat beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
    20 punten

  4. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal €100,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20 punten

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

    Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
    Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur