Maatschappelijke Voorzieningen - Projectmanager

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

30 aug 2026

Uren per week:

16 - 36

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Directie Maatschappelijke Voorzieningen is op zoek naar een ervaren projectmanager voor de ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed. 

Als projectmanager werk je mee aan het ontwikkelen van maatschappelijke voorzieningen voor de Amsterdammer. Je draagt bij aan een sociaal-duurzaam Amsterdam: een stad die het welzijn van haar bewoners belangrijk vindt en verbetert, door te zorgen voor maatschappelijke voorzieningen voor huidige bewoners en toekomstige generaties. Je komt te werken in een divers en hecht team waarin we naar elkaar omkijken en elkaar vooruithelpen.  Je draagt bij bij aan de ontwikkeling en realisatie van onze opgave. Je pakt het project op vanaf startbesluit, je onderscheidt je voornamelijk in de definitiefase en je voelt je verantwoordelijk tot en met de nazorg. 

De opdracht en werkomgeving kent veel variatie en is bijzonder interessant door de grote verscheidenheid aan type vastgoedontwikkelingen en type voorzieningen. Hierin is samenwerken en participatie met de buurt en eindgebruikers steeds belangrijker. Dit is samen met de veelzijdige gemeentelijke organisatie een zeer dynamisch speelveld en het vraagt een brede blik, flexibiliteit, goede omgevingsgevoeligheid, empathie en het vermogen om continu te schakelen tussen project, proces en mensen. Als professional geef jij dit proces vorm en geniet je samen met je projectteam van de dynamiek. Je betrekt op tijd stakeholders van binnen en buiten de gemeente (o.a. gebruikers en bewoners) die nodig zijn om de voorziening tot stand te brengen en het beoogde doel te bereiken. Je werkt samen met een integraal team van bouwmanagers, assetmanagers, gebiedsadviseurs, projectcontrollers, gebiedsontwikkelaars, beleidsadviseurs en regisseurs aan een opdracht. Je zorgt voor een positieve werksfeer en wanneer nodig escaleer je problemen naar de opdrachtgever.  

Amsterdam groeit. Naast woningen zijn er scholen, zwembaden, gezondheidscentra, jongerencentra, huizen van de wijk, sport- en culturele voorzieningen nodig om van Amsterdam een compleet en toekomstbestendige stad te maken. De Directie Maatschappelijke Voorzieningen van de gemeente Amsterdam werkt met verschillende gemeentelijke directies samen aan het ontwikkelen en realiseren van deze voorzieningen. Zo groeien de voorzieningen op tijd mee met de stad en voelen de bewoners zich thuis.

Werkzaamheden:

  • je geeft leiding aan het project en bent verantwoordelijk voor alles wat binnen het project gebeurt;

  • je bent verantwoordelijk voor de voortgang en zorgt ervoor dat er tijdig besluiten worden genomen;

  • Je gaat in gesprek met de beleidsdirecties, de stadsdelen, bewoners, gebruikers, belangenverenigingen, commissies en andere stakeholders om hun behoeftes en ideeën in kaart te brengen;

  • je trekt de conclusies uit de participatie en je adviseert je opdrachtgevers over de mogelijke vervolgstappen;

  • je bent het eerste aanspreekpunt van de opdrachtgever en escaleert op tijd knelpunten en dilemma's.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een vwo werk- en denkniveau.

  3. De aangeboden kandidaat is in het bezit van een opleiding  HBO Bouwkunde, Vastgoed of Projectontwikkeling.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  4. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met projectmatig werken, procesmanagement en participatie.

  5. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar relevante en aantoonbare werkervaring en kennis van de ontwikkeling en realisatie waarvan minimaal 10 jaar maatschappelijk vastgoedprojecten.

  6. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met leiding geven aan een projectteam en kan schakelen tussen project en proces binnen de overheid.

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met de ontwikkeling en realisatie van zorgcentra, jongerencentra, buurtcentra opvangcentra waaronder Skaeve Huse is een pré.
    25p

  2. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen en het besluitvormingstraject binnen de gemeente Amsterdam.
    20p

  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met coaching en begeleiden van jonge ambitieuze projectmanagers en assistenten in teamverband.
    20p

  4. De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met de doelgroepen en de Amsterdammer.
    20p

  5. Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20p

Competenties

  • Analytisch vermogen
    5p

  • Omgevingsbewustzijn   
    5p

  • Samenwerken   
    5p

  • Relatiebeheer 
    5p

  • Resultaatgerichtheid 
    5p

  • Overtuigingskracht   
    5p

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie Maatschappelijke Voorzieningen is onderdeel van de gemeente Amsterdam. Ze zorgt voor goede voorzieningen in de stad, zoals scholen, buurthuizen, sporthallen en opvang. Deze voorzieningen zijn belangrijk voor een gezonde, veilige en leefbare stad waar alle Amsterdammers mee kunnen doen.

Amsterdam groeit. Er komen veel woningen bij, maar een goede stad bouwen betekent meer dan huizen alleen. Er moeten ook genoeg voorzieningen zijn, en die moeten goed blijven ook in bestaande buurten. De directie zorgt dat er op tijd nieuwe gebouwen komen, dat oude voorzieningen worden vernieuwd, en dat er extra hulp komt in buurten met problemen. Omdat ruimte en grond duur zijn, maakt de directie afspraken over hoeveel ruimte er nodig is voor deze voorzieningen. Zo blijft Amsterdam leefbaar en krijgt iedereen gelijke kansen.

Bekijk beleidsdocumenten, onderzoeken en artikelen op Open Research die betrekking hebben op de opgave van directie Maatschappelijke Voorzieningen.

De belangrijkste taken van Maatschappelijke voorzieningen zijn:

  • Het zorgen voor huisvesting voor scholen en andere voorzieningen;

  • Sociaal beleid vertalen naar concrete plannen;

  • Ruimte maken voor voorzieningen in de stad;

  • Als opdrachtgever zorgen dat voorzieningen gebouwd en beheerd worden.

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: nader te bepalen

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Overig

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur