Inkomen - Verzuim Adviseur

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je hebt actief bijgedragen aan het terugdringen van verzuimreductie middels het nemen van initiatieven in verzuimprojecten bij complexe organisaties met een diverse personeelsbestand waarbij er een hoge klanttevredenheid is bereikt.

Je bent wekelijks zichtbaar aanwezig bij de business om te voelen wat er speelt en leeft binnen een directie. Naast het reguliere curatieve adviseren van leidinggevende op verzuimcasuïstiek vragen we jou om rode draden die bijdrage aan het verzuim te signaleren en per kwartaal met een door jou op te stellen rapportage te presenteren binnen het MT.  En daarin bespreek je ook de misschien wat lastigere te bespreken zaken die je hebt gesignaleerd. Bijvoorbeeld de ervaren veiligheid binnen teams. In de bila's met de aan jou gekoppelde leidinggevende, kan je casuïstiek bespreken en hoe je meer impact kan maken. Ondanks dat je tijdelijk bent, wordt je echt onderdeel van ons team. En daarbij verwachten we dat je aanwezig bent bij onze niet hybride teamoverleggen in de buurt van Weesperplein; net als je circa 20 collega adviseurs.

Werkzaamheden

  • Helpen bij het opstellen preventieve duurzame aanpak binnen directies;

  • Adviseren op een duurzame preventieve aanpak;

  • Onze providersboog en Amsterdam Fit programma bekend houden in de directies.

Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie
    Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
    Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

  • Eis - Eigen Verklaring Arbeidsovereenkomst tussen Inschrijver en Kandidaat
    De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).

    De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via Mercell deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan.

    Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd.

    De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.

    Let op antwoordmogelijkheden:
    Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
    Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver. (KO)
     

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;

  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);

  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO diploma aangevuld met CRoV of RCCM certificering.

  • Eis - Kennis
    De aangeboden kandidaat heeft uitstekende kennis van de Wet Verbetering Poortwachter, arbeidsrecht, sociale zekerheidswetgeving en relevante CAO-bepalingen.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

  • Eis -
    De aangeboden kandidaat is bereid te reizen binnen de stad Amsterdam naar verschillende directies en is minimaal de helft van de tijd op locatie. 

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 (vier) jaar aantoonbare ervaring in een complex bestuurlijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring is een complex bestuurlijke organisatie en met name ervaring binnen de Gemeente Amsterdam.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met AFAS.

  • Wens - Beschikbaarheid
    De aangeboden kandidaat heeft in de maanden augustus t/m oktober 2025 geen vakantie gepland van meer dan 14 dagen aaneengesloten.

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever:
Het team Vitaliteit telt circa 65 mensen en valt onder de afdeling P&O en kent naast het subteam Verzuim ook de subteam Arbo en het Subteam Steunpunt Agressie & Geweld.
Het team verzuim kent circa 24 collega's en werkt door de gehele stad. De standplaats voor de adviseurs verzuim is de Voormalige Stadstimmertuin naast het Weesperplein.
Startdatum is idealiter 3 februari 2025. Gesprekken vinden zodra er op basis van CV voldoende match is.

Gespreksinformatie

Aantal kandidaten op interview: 3
Planning interviews: z.s.m. na sluiting

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: zsm
Einddatum: 31-10-2025
Werklocatie: Jan van Galenstraat 323, 1056 CH, Amsterdam
Aantal fte: 1
Aantal uren per week: 32 - 36
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 1

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van Mercell. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden. Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur