Gemeentelijk Vastgoed - Assetmanager Vastgoed 2Fte

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

13 jun 2024

Einddatum:

13 dec 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

12 jun 2024

Opdrachtomschrijving

  • Bijdragen aan een adequate inzet van de gevarieerde vastgoedportefeuille van Amsterdam voor huisvesting van maatschappelijke en andere partijen.

  • Onderhouden van het contact met huurders en gebruikers.

  • Onderdeel zijn van een team van 30 enthousiaste vastgoedprofessionals.

De functie
In de functie van assetmanager Vastgoed ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van jouw deel van de bijzondere en gevarieerde Amsterdamse vastgoedportefeuille. Samen met de projectleider Beheer en Onderhoud en de financiële adviseurs ben je verantwoordelijk voor goed onderhoud van de gebouwen en voor het beheersen van de financiën. Extern ben jij het gezicht voor huurders en gebruikers. Intern heb je te maken met directies die het beleid maken t.a.v. je portefeuille en met de stadsdelen. Wij zoeken een echte netwerker met oog voor de beleidsmatige en bestuurlijke context.

Er wordt van je gevraagd dat je een visie hebt op de toekomstige inzet van jouw deel van de vastgoedportefeuille en dat je meewerkt aan de realisatie daarvan. Je bent op de

hoogte van de ontwikkelingen en kansen op de markt. Verder wordt van je verlangd dat je de doelen die worden beoogd met jouw deel van je portefeuille weet te realiseren binnen de spelregels van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden
Als assetmanager zorg je voor:

  • Een optimale inzet en gebruik van panden en terreinen binnen je portefeuille;

  • Het toepassing van het afgesproken huurbeleid en contractvorming;

  • Het aangaan en ontbinden van huurovereenkomsten en gebruiksovereenkomsten met commerciële huurders en particulieren in opdracht van de gemeente;

  • Het beantwoorden van vragen van huurders en gebruikers

  • Een goede afstemming met (gemeentelijke) partijen die betrokken zijn bij het vastgoedobject(directies, juristen, financieel adviseurs, projectleiders beheer en onderhoud etc.)

  • De administratieve en financiële vastlegging van nieuwe en gewijzigde contracten.

Als assetmanager adviseer je over:

  • Wensen van stadsdelen en andere directies over het (tijdelijk) gebruik van panden en terreinen;

  • Afwijkende bepalingen in huurcontracten

  • Functiewijzigingen van panden.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De
opdrachtgever(s)
Hier ga je aan de slag

Amsterdam bezit een uitgebreide vastgoedportefeuille met onder andere gronden, panden en waterpercelen. Gemeentelijk Vastgoed verhuurt dit vastgoed voor een gemeentelijk doel, zoals locaties voor onderwijs, welzijn, kunst & cultuur en sport. Daarnaast zorgen wij voor kantoren voor ambtenaren, en locaties van waaruit het beheer en de inzameling van afval van de stad plaatsvindt. We werken met een 1.000 panden tellende vastgoedportefeuille. Denk bijvoorbeeld aan Paradiso, Carré, het stadhuis en de Westertoren, maar ook kleinere maatschappelijke panden zoals een buurthuis of kinderdagverblijf. Met trots kunnen we zeggen dat een aanzienlijk deel van ons vastgoed monumenten zijn die de rijke geschiedenis van onze stad weerspiegelen.

Het team Assetmanagement zorgt ervoor dat de gebouwen adequaat kunnen worden ingezet voor de huisvesting van maatschappelijke en andere partijen én zorgt ervoor dat het betaalbaar is en blijft.

  • Het team Assetmanagement is thematisch ingericht. Kunst- en cultuur;

  • Zorg, welzijn en jeugdzorg;

  • Onderwijs en kinderopvang;

  • Sport;

  • Grond, terreinen en water;

  • Commercieel;

  • Tijdelijke exploitatie;

  • Gemeentelijke huisvesting.

Als assetmanager word je primair op één van deze deelportefeuilles geplaatst,( vooralsnog start je bij Commercieel) maar kun je ook worden ingezet in een andere deelportefeuille als dit nodig is.

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde hbo of wo opleiding op het gebied van vastgoed.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ten minste 3 jaar werkervaring op het gebied van: opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, huurrecht, vastgoedfinanciën en onderhoudsmanagement.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur in de afgelopen 3 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan als assetmanager of vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring als assetmanager bij een gemeente.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van huurdersrelaties, met name op het gebied van commercieel vastgoed bij een gemeentelijke of overheidsorganisatie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.