Gemeentelijk Vastgoed - interim manager portefeuillemanagement

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

3 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving

Als interimmanager Vastgoed ben je (eind)verantwoordelijk voor:

  • het beheren, onderhouden en exploiteren van de vastgoedportefeuille van de gemeente Amsterdam;

  • lange termijn strategie voor de vastgoedportefeuille:

  • het laten aansluiten van de strategie op de beleids- en organisatiedoelen van de gemeente;

  • de aansturing van de uitvoering van de portefeuillestrategie

Je draagt vanuit je rol bij aan een aantal belangrijke opgave van Gemeentelijk Vastgoed:

  • Ontwikkelen van de vastgoedportefeuille, zodat we naar een waarde gestuurde (financieel en maatschappelijk) vastgoedportefeuille gaan.

  • Toekomstbestendig maken van het portefeuillemanagement (strategie, beheer, onderhoud, exploitatie en ontwikkeling).

  • Versterken van de samenwerking met de ketenpartners.

Werkzaamheden

  • Je adviseert het assetmanagementteam op bestuurlijk en politiek gevoelige dossiers die betrekking hebben op vastgoed.

  • Je bent de verbinder tussen de verschillende inhoudelijke portefeuilles binnen het assetmanagement team.

  • Je draagt bij aan het toekomstbestendig maken van het assetmanagementteam, en legt daarbij de verbinding met de andere afdelingen en teams van GV.

  • Je maakt deel uit van het managementteam van de directie Gemeentelijk Vastgoed.

  • Je maakt onderdeel uit van stuurgroepen namens Gemeentelijk Vastgoed waar nodig.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
De afdeling portefeuillemanagement maakt onderdeel uit van de directie Gemeentelijk Vastgoed. De directie telt meer dan 160 medewerkers. Onder de afdeling portefeuillemanagement valt het team assetmanagement, team Beheer en Onderhoud en het strategisch team. 

Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:

  • organisatie

  • naam contactpersoon

  • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 

Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
 
Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Eis - Eigen Verklaring Arbeidsovereenkomst tussen Inschrijver en Kandidaat

De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).

De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via Mercell deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan.

Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd.

De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.

Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver. (KO)

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat heeft een wo opleiding afgerond.

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een (gemeentelijke) overheidsorganisatie.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen een overheidsorganisatie

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 6 jaar ervaring met het ontwikkelen van vastgoedbeleid, -beheer en onderhoud.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur een netwerk binnen de wereld van gemeentelijk of overheidsvastgoed.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het opstellen en beoordelen van bestuurlijke stukken en het adviseren aan de bestuurlijke tafels.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met tactische en strategisch vastgoedvraagstukken.

    U toont dit aan met een beschrijving (in maximaal 1A4 pagina ) van het soort project en wat de
    relevantie/toegevoegde waarde is tot/voor deze offerteaanvraag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur