Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
11 mei 2026Uren per week:
24 - 32Publicatiedatum:
23 apr 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
Opdrachtomschrijving
In de functie van Assistent Programmamanager Grof Huishoudelijk Afval (GHA) zorg je samen met de programmamanager voor het uitdragen en implementeren van de nieuwe grof afval-strategie. Je schrijft bestuurlijke stukken en bewaakt processen. Ook help je mee met het organiseren van de programma organisatie en draai je mee in één of meerdere projecten. Het programmateam bestaat nu uit negen collega’s.
Binnen het programma Grof Afval vallen de volgende projecten: ‘Campagne rond afvalregels grof afval en de grof strategie’, ‘Grof afval op afspraak’, ‘Grof aanbiedlocaties op orde’, ‘Project infopunten afval scheiden de buurt’ en ‘Het aantrekkelijk maken voor bewoners om hun grof afval weg te brengen naar een recyclepunt van de gemeente’. In samenwerking met de programmamanager organiseer je bijeenkomsten en bereid je deze inhoudelijk voor en je adviseert de programmamanager inhoudelijk en op tactisch niveau over de implementatie van de strategie “grof niet meer op straat”. Ook draag je bij aan de inrichting van de programmaorganisatie en de monitoring hiervan (bemensing, budget, tijdspad, interne informatie en samenwerking). Zoals je ziet, zijn je werkdagen afwisselend.
De rode draad? In overleg met de programmamanager pak je verschillende zaken op en zorg je er voor dat dingen op de juiste manier en op het juiste moment zijn geregeld. Met je enthousiasme inspireer je collega’s en andere betrokkenen, en natuurlijk deel je jouw kennis en ervaring graag met je omgeving. Zo draag je bij aan een schone stad waar het fijn wonen, werken en recreëren is.
Werkzaamheden
· Je werkt aan de organisatie van een gesprekkentour langs alle werven om met chauffeurs te praten over grof afval en de bedachte strategie inclusief de inhoudelijke voorbereiding;
· Je zoekt uit hoe en wanneer we stukken moeten aanleveren voor de staf één of meerdere stadsdelen;
· Je checkt of een vraag die via via binnen komt over grof afval al in de Q&A staat;
· Je schrijft een annotatie voor de wethouder naar aanleiding van een vraag uit de raad over het plan om grof afval op afspraak in te gaan zamelen.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Diploma's/documenten meenemen voor controle opleiding.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met het schrijven van (bestuurlijke) stukken.
De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met gemeentelijke, bestuurlijke processen.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring met complexe projecten in de stedelijke omgeving.
Competenties
25 punten
Visie
Omgevingsbewustzijn
Relatiebeheer
Stressbestendig
Flexibel gedrag
Wensen
Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de Amsterdamse bestuurlijke processen (stad en stadsdelen). (40 punten)
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie. (40 punten)
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20 punten
Aanvullende informatie
Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Werklocatie: Anton de Komplein, 150, 1102 CW, AMSTERDAM
Let op!: Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.