Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Servicedeskmedewerker ICT (AI25-1516)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
70 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Niets is zo vervelend als een computer of netwerksysteem dat niet goed werkt. Collegas vertrouwen op jouw effectieve en servicegerichte ondersteuning, zodat zij ongehinderd hun werkzaamheden uit kunnen voeren. Het aannemen, direct oplossen, tussentijds rapporteren aan de klant, afmelden en afsluiten van calls is een van jouw dagelijkse taken. Jij weet als Servicedeskmedewerker hoe je de juiste vragen moet stellen om direct te achterhalen wat de gebruiker wil. Je kan medewerkers helpen bij problemen met mobiele werkplekken en smartphones en je weet vragen over de werking van allerlei onderwerpen te beantwoorden: van Excel, Word en Teams tot en met een defecte notebook. Binnen de gemeente wordt gewerkt met complexe informatiesystemen, maar hier weet jij snel je weg in te vinden.

Wat ga je doen?

  • Fungeren als het eerste aanspreekpunt voor collegas bij ICT-gerelateerde vragen en meldingen (1e-lijn ondersteuning)
  • Behandelen en oplossen van diverse incidenten en tickets, registratie via systeem
  • Accountbeheer: aanmaken en beheren van gebruikersaccounts
  • Ondersteunen bij mobiele werkplekken: laptops, smartphones, tablets
  • Begeleiden en ondersteunen bij vergaderingen en AV-techniek (zoals Teamssettings)
  • Signaleren van terugkerende issues en voorstellen doen voor structurele verbeteringen binnen ICT-processen
  • Intensieve samenwerking met collegas, leveranciers en andere afdelingen

Resultaten

Het betreft een tijdelijke opdracht vanwege ziekte. De opdracht loopt van 1 september tot 1 december 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Eisen

  • Minimaal mbo 4 werk en denkniveau; bij voorkeur in ICTrichting
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare servicedeskrol, bij voorkeur in een (semi)overheidsomgeving
  • Klantgericht, communicatief vaardig, sociaal en resultaatgericht
  • Zelfstandig, proactief en je raakt niet snel in paniek bij technische incidenten
  • Kennis van gangbare tools zoals Microsoft 365, Active Directory, en bij voorkeur ervaring met TOPdesk
  • ITILbasiskennis is een pre

Wensen en competenties

Wensen

  • Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist.Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
  • VOGPIedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOGP) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOGP af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Competenties

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Goed in plannen en organiseren
  • Proactief (regie en verantwoordelijkheid nemen
  • Dienstverlenend en communicatief vaardig (in woord en geschrift)
  • Oplossingsgericht met een hands-on mentaliteit
  • Samenwerken
  • Flexibel

Organisatie en team

Het team Infrastructuur & Servicedesk is onderdeel van de afdeling A&I van de gemeente Amstelveen en verzorgt het netwerk-, systeembeheer en support. De Servicedesk levert eerstelijns ondersteuning aan gebruikers en adviseert en begeleidt gebruikers op het gebied van ICT.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 28 augustus tussen 13:00 en 16:00 uur. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn. De gesprekken vinden via Teams plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Deze opdracht is conform Wet DBA toetsingskader beoordeeld. Het betreft het uitvoeren van alle voorkomende lijnactiviteiten behorende bij de lijnfunctie. Dit is geen zzp opdracht en uitgesloten voor ZZP'ers. Indien bij het aanbieden van het profiel onduidelijk is of er sprake is van een dienstverband wordt de inschrijving uitgesloten. De opdrachtgever neemt geen enkel fiscaal of arbeidsrechtelijk risico.We hebben in deze uitvraag een verlengingsoptie opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. Hiermee gaat de leverancier automatisch akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Locatie gebonden functie. Thuiswerken is niet mogelijk

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur