thumbnail
thumbnail

Financieel adviseur Ruimtelijke ontwikkeling en bestuur (FIN24-1348)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110
36 Noord-Holland

Begindatum:

12 aug 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jul 2024

Gemeente Amstelveen is opzoek naar een tijdelijke Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling. Als Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling beschik je over gemeentelijke financiële kennis en weet je op coachende wijze de eindverantwoordelijkheid te dragen binnen een dynamische omgeving. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel de opdrachtomschrijving.

Opdracht en jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:

  • Je bent de senior op programma 5 Ruimtelijke ontwikkeling en programma 6 Bestuur, bevolking en veiligheid;

  • Je monitort de budgetten en bent verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en uitvoeren van gemeentelijk beleid op het gebied van financiën;

  • Je bent betrokken bij gebiedsontwikkelingstrajecten voor woningbouw, de uitwerking van de omgevingswet, diverse projecten en parkeren en zorgt voor grip en control;

  • Je eerste focus ligt op het implementeren van de omgevingswet en kostendekkendheid leges omgevingsvergunningen en burgerzaken;

  • Je bent sparringpartner voor het management van de afdelingen Stedelijke ontwikkeling, Vergunning en handhaving en Publiekszaken;

  • Je draagt zorg voor de financiële ondersteuning op de samenwerkingsverbanden voor de Omgevingsdienst en de Veiligheidsregio in samenwerking met betrokkenen uit de vak afdeling;

  • Je draagt mede eindverantwoordelijkheid voor de kwaliteit en oplevering van de diverse P&C-producten op jouw programma’s;

  • Je bent een coach en begeleidt collega’s op de programma’s. Je werkt met samen met 3 andere collega adviseurs op de programma's 5 en 6.

De opdracht loopt tot 1 juli 2025 met een opzegtermijn van 1 maand van beide kanten.
Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.


Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO of academische opleiding;

  • Minimaal 3-5 jaar gemeentelijke ervaring in een soortgelijke functie;

  • Kennis van financiële processen en relevante financiële wet- en regelgeving;

  • Je bent inhoudelijk sterk en hebt een scherp oog voor processen en communicatie;

  • Je wil graag in een team van adviseurs werken waar ruimte is voor ontwikkeling en versterking van elkaar.


Onze ideale collega is analytisch, communicatief vaardig en proactief. Je vindt samenwerken belangrijk. Met jouw overtuigingskracht en doorzettingsvermogen bedien je de afdelingen met scherpe en oplossingsgerichte adviezen. Je bent omgevingsbewust en hebt daarmee gevoel voor verschillende belangen binnen een organisatie. In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn de kernwaarden van onze organisatie en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. 


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.


Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis van Gemeente Amstelveen op woensdag 17 juli vanaf 13:00
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Financieel adviseur Ruimtelijke ontwikkeling en bestuur (FIN24-1348) die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.