Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

632 - Consulent Minimaregelingen

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
70 32 Noord-Holland

Begindatum:

22 aug 2022

Einddatum:

22 mrt 2023

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 aug 2022

Opdrachtomschrijving
De afdeling Sociale Voorzieningen richt zich op de gebieden Wmo, bijzondere bijstand en minimaregelingen, urgente woonzaken en schuldhulpverlening. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid, zodat men weer kan participeren in de samenleving. We werken daarbij volgens de bedoeling en hebben maatwerk hoog in het vaandel staan.
In verband met piekbelasting zijn wij op zoek naar een tijdelijke consulent minimaregelingen.

Functiebeschrijving

  • Het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen.

  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.

  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.

  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.

  • Het geven van voorlichting over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen.

  • Het voeren van multidisciplinaire/ integrale overleggen met professionals.

  • Het afleggen van huisbezoeken bij klanten of fysiek klantcontact.

  • Het zelfstandig vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Profiel

  • Is in het bezit van minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening.

  • Heeft ruime ervaring met het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand voor in elk geval de kosten i.v.m. een verhuizing, medisch, duurzame gebruiksgoederen, woonkostentoeslag en minimaregelingen.

  • Heeft ervaring met het afhandelen van complexe aanvragen waarbij complexe problematiek speelt.

  • Heeft ervaring met het onderzoeken van de aanvragen en rapportage en advisering hierover. Ook complexe aanvragen.

  • Heeft ervaring met het geven van voorlichting over de mogelijkheden van minimaregelingen en met huisbezoeken.

  • Heeft ervaring met het opstellen van rapporten en beschikkingen in heldere schrijftaal.

  • Kan zelfstandig een caseload beheren en kan goed plannen.

  • Zet klant centraal.

  • Is klantvriendelijk en kan duidelijk communiceren met klanten zowel fysiek als telefonisch.

  • Heeft ervaring in integraal werken zowel intern als extern met professionals en is dus in staat om bij te dragen aan een integraal plan voor een inwoner.

  • Heeft ervaring in het vertegenwoordigen van het college bij hoorzittingen.

Competenties:

  • Klantgericht.

  • Resultaatgericht.

  • Betrouwbaar.

  • Analytisch vermogen.

  • Inlevingsvermogen.

  • Vermogen te kunnen samenwerken.

  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

  • Stressbestendig.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdagmiddag 17 augustus. De kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
36 uur per week is bespreekbaar.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.