Triagist/consulent 3D

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

30 nov 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 jul 2024

Consulent Samenleving - Triage
24 uur (max 32 uur) per week van 1 augustus tot 31 november 2024
Ga jij als consulent samenleving met specialisme triage aan de slag voor het sociaal domeinBen jij het gezicht en de stem van de gemeente en heb je een klantgerichte instelling? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou!

Omschrijving van de opdracht
Als consulent samenleving met specialisme triage ben je een toegangspoort voor de inwoners. Triage begint wanneer er een vraag van een inwoner bij de gemeente binnenkomt. Als consulent onderzoek je de ondersteuningsvraag van de inwoner met behulp van integrale vraagverkenning om de juiste dienstverlening te bepalen. Hierbij wordt gekeken naar de mogelijkheden binnen de eigen kracht en het netwerk van de inwoners. Ook wordt er gekeken wat er mogelijk is binnen het voorliggend veld, voordat er eventueel een melding wordt gedaan bij een van de wetten binnen het Sociaal Domein. De ondersteuningsvraag van de inwoner is leidend. 
Een greep uit je taken:

  • Je levert informatie aan inwoners en ketenpartners over de producten en diensten van de gemeente op het gebied voor werk en inkomen (Participatiewet), Wmo en jeugdhulp. De gevraagde informatie verstrek je meestal telefonisch of via de e-mail;

  • Na de vraagverheldering verwijs je de inwoners door naar de consulenten in team Regie (Wmo, jeugd) of team Toegang (inkomen, re-integratie en wmo voorzieningen) of naar het team Voorveld;

  • Je bent bekend met het afgeven van de Gehandicapten Parkeerkaart of weet dit snel (je --> weghalen) eigen te maken;

  • Je werkt nauw samen met je collega consulenten, signaleert verbetermogelijkheden en/of knelpunten en je hebt een proactieve werkhouding.

 Functieprofiel
Jij bent het gezicht en de stem van de gemeente. De (hulp)vragen van de inwoners komen na contact met het KCC, bij jou binnen. Een luisterend oor, inlevingsvermogen en een klantgerichte dienstverlening zijn je op het lijf geschreven.

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding;

  • Je hebt kennis van de wet en regelgeving van op het gebied van de Wmo, jeugdhulp en/of van werk en inkomen (Participatiewet);

  • Je bent in staat om op diplomatieke wijze inwoners te informeren over alternatief hulpaanbod buiten de gemeente (verwijzing voorliggend veld);

  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie;

  • Ervaring met het werken in de applicaties binnen het Sociaal Domein (Suite en S4SR) is een pré;

  • Je bent communicatief sterk en beschikt over goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;

  • Je kunt goed luisteren en bent in staat snel tot de kern van de zaak te komen.

Organisatie
Altena is een veelzijdige en jonge gemeente op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Met maar liefst 226 km2 aan groen, water en innovatieve landbouw, met ondernemerschap en de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. We zijn ambitieus en ontwikkelen ons continu, daarom investeren we in nóg meer kwaliteit en versterking van onze organisatie. Er staat veel op onze agenda: een paar duizend woningen bouwen, de A27 verbreden, de binnenhaven uitbreiden en meer aandacht voor duurzaamheid en natuur. Ook jouw ontwikkeling heeft prioriteit, dus daar krijg je alle ruimte voor. Met zo’n 400 bevlogen collega’s zetten we ons in voor ondernemers en inwoners.

Team Toegang
“Team Toegang is het gezicht en de stem van het sociaal domein van de gemeente. Samen vormen zij het eerste aanspreekpunt voor ondersteuning in werk en inkomen. Een betrokken team medewerkers die zich met hart en ziel inzetten voor de inwoners van Altena.’’ Het team bestaat uit circa 30 bevlogen collega’s. Er heerst een gezellige en informele sfeer. Binnen dit team werken consulenten met specialisatie triage, re-integratie, WMO, Inkomen en Inburgering.


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.