Consulent Samenleving - WMO

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen
36 Noord-Brabant

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

14 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 jun 2025
Consulent – Samenleving Wmo
Team Toegang
36 uur per week
(per direct tot 14 januari 2026)

Wat ga je doen?
Als consulent – Samenleving Wmo werk je in een jong team. Je handelt enkelvoudige vragen af van inwoners met betrekking tot individuele begeleiding en Wmo voorzieningen (zoals huishoudelijke ondersteuning, hulpmiddelen, woningaanpassingen en vervoer).

Een greep uit je taken:
  • het afhandelen van meldingen in het kader van de Wmo (intake, onderzoeksverslag, incl. doelen bij begeleiding en monitoring van de begeleiding);
  • het afhandelen van heronderzoeken in het kader van de Wmo (gesprek en onderzoeksverslag);
  • het activeren van de inwoner en inzetten van het sociale netwerk van de inwoner door middel van gesprekstechnieken ten behoeve van de zelfredzaamheid van de inwoner;
  • brede signalering en dit verbinden met de regisseur Wmo in team Regie;
  • het leveren van input aan de teammanager Toegang en kwaliteitsmedewerker Wmo ten aanzien van uitvoering en inhoud.
Over jou
‘‘Je neemt initiatief, kunt goed luisteren, doorvragen en kan zelfstandig werken. Je kunt omgaan met werken onder druk. Je hebt een energieke, positieve persoonlijkheid en beschikt over humor en zelfreflectie. Competenties als oplossingsgericht, kwaliteit- en klantgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven. Je bent een teamplayer, houdt van verbinden en denkt in kansen.”

Wat breng je mee?
Als consulent – Samenleving Wmo heb je affiniteit met het sociaal domein van de gemeente en specifieke kennis en ervaring in het taakveld Wmo voorzieningen.
  • Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding (aangevuld met specifieke vakgerichte kennis);
  • Je hebt uitgebreide kennis van wet en regelgeving van de Wmo;
  • Je hebt actuele kennis van wet- en regelgeving en uitvoering van beleid op meerdere vakspecialistische terreinen waaronder Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg, Participatiewet en de Jeugdwet; Je werkt integraal en kijkt breed;
  • Je kan omgaan met werken onder druk;
  • Je bent bestuurlijk sensitief of weet dit snel te ontwikkelen;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je hebt actuele ervaring met het werken in een applicatie Suite binnen het sociaal domein.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur