Administratie medewerker Jeugd

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen
70 24 Noord-Brabant

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Administratief medewerker jeugd
24 uur per week

Team
Team Kwaliteit & Administratie (K&A) bestaat uit 30 bevlogen, fijne collega’s. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd. K&A werkt steeds samen met de vier andere teams van het sociaal domein rondom verschillende wetten. Zoals de WMO, de jeugdwet en de P- wet. Denk bij die laatste vooral aan, de Participatie, Bijzondere Bijstand en verschillende  minimaregelingen. Binnen het team weten we elkaar te vinden en verder te helpen. Er heerst een positieve sfeer binnen K&A en vormt daarmee een stevige basis om samen te werken en andere teams te ondersteunen.

Omschrijving van de opdracht

  • Je screent en beoordeelt inkomende stukken op belang, prioriteit en aard van afhandeling;

  • Je brengt spoedeisende zaken onder de aandacht, handelt minder specifieke correspondentie/stukken zelfstandig af, en bewaakt de follow-up;

  • Je pakt zelfstandig de aanvragen EED (ernstig enkelvoudige dyslexie) op;

  • Je administreert en muteert gegevens;

  • Je haalt de informatie uit meerdere systemen (Suite, KEDO, zorgportaal, BRP);

  • Je beoordeelt en verwerkt aanvragen en facturen van zorgaanbieders binnen het berichtenverkeer.

Kandidaat omschrijving
Je hebt een oplossingsgerichte en open houding. Je bent flexibel en stressbestendig. Je hebt uitstekende schriftelijke- en communicatievaardigheden. Je bent gericht op samenwerking en durft de juiste vragen te stellen. Competenties als georganiseerd, gestructureerd, oog voor detail, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid zijn jou op het lijf geschreven.

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op MBO+ niveau;

  • Je maakt je snel verschillende systemen eigen;

  • Je hebt werkervaring in de administratie en werkt secuur;

  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein van de gemeente;

  • Je hebt kennis van de jeugdhulpverlening, kennis van het woonplaatsbeginsel en/of het administratief toetsen, is een pre.

Eisen

  1. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal (24) uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  2. Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.

  3. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO/HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV

  4. Kandidaat heeft recente ervaring met de ondersteunende administratie van de jeugdwet, bij voorkeur bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.

  5. Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  6. Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  7. Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (€70 euro) (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

Wensen

  1. Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
    2 Punten

  2. Kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar ervaring als administratief medewerker jeugd binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  3. Kandidaat heeft recente ervaring met de jeugdhulpverlening/administratie. Dit moet blijken uit het CV.
    2 Punten

  4. Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite, KEDO, zorgportaal, BRP. Dit moet blijken uit het CV
    2 Punten

  5. Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  6. Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  7. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  8. Kandidaat beschikt over overtuigingskracht. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  9. Kandidaat is stressbestendig. Dit moet blijken uit het gesprek.

    • Uitstekend (3 Punten)

    • Goed (2 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  10. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 Punt

Aanvullende informatie

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:

    • -Risicogebieden : 1, 4, 8

    • Functieaspecten : 11, 12, 41, 43, 84, 85

  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via FlexWest-Brabant.

Let op!: Deze opdracht is in verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties niet geschikt om ingevuld toe worden door een ZZP-er.  Voor de vervulling van deze opdracht kunnen geen ZZP-ers worden aangedragen (ook niet via een intermediair).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur