Ontwikkelaar Ruimte en Planontwikkeling

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 24 Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij willen voor de inwoners van de gemeente Achtkarspelen goede eigentijdse woningen in een veilige en aangename omgeving. Met voldoende en goede voorzieningen in de nabijheid en een groene en natuurvriendelijke omgeving. Het is een vak apart om een dergelijke woonomgeving te creëren. Vanuit jouw rol als Ontwikkelaar Ruimte en Plantontwikkeling zorg je hiervoor. Om je doelen te bereiken overleg je met externe partijen zoals ontwikkelaars en woningcorporaties, interne collega’s, adviseer je gevraagd en ongevraagd bestuur en directie over de opgave die wij als gemeente hebben. Tevens zorg je voor voldoende draagvlak in de maatschappij door (potentiële) eindgebruikers te betrekken in je plannen. 

De kandidaat weet met deskundigheid en creativiteit het team en gesprekspartners te stimuleren om innovatief te denken en gezamenlijk tot nieuwe inzichten en slimme aanpakken te komen. Deze vertaalt hij of zij moeiteloos naar concrete plannen die daadkrachtig worden uitgevoerd. Met een scherp gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen beweegt de kandidaat zich tactvol binnen complexe omgevingen. Dankzij ervaring met bewonersparticipatie en het omgaan met uiteenlopende belangen, handelt de kandidaat omgevingsgericht en verbindend. Heldere en overtuigende communicatie, zowel mondeling als schriftelijk, vormt daarbij een sterke basis.

Verantwoordelijkheden:

  • Beoordelen van (principe)verzoeken, vooroverlegaanvragen en aanvragen planologisch, de zogenaamde Opas en Bopas;

  • Beoordelen en advisering bij complexe ruimtelijke vergunningaanvragen;

  • Beoordelen van evenwichtige toedeling van functies aan locaties (ETFALs);

  • Vertegenwoordigen gemeente bij procedures wijzigen omgevingsplan;

  • Adviseren van het bestuur over ruimtelijke vraagstukken;

  • Opstellen ruimtelijke motiveringen voor eigen plannen en beoordelen van ruimtelijke motiveringen van externen;

  • Opstellen van en adviseren op beleid;

  • Bijdrage leveren aan de verdere implementatie van de omgevingswet;

  • Deelnemen aan diverse werkgroepen zoals nieuwkomers en daarbinnen adviseren van college en portefeuillehouder;

  • Adviseren over algemene planologische, ruimtelijke en juridische aangelegenheden.

Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • De kandidaat heeft minimaal een hbo werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een voor de functie relevante hbo studie op het gebied van planologie, stedenbouw en/of ruimtelijke ordening.

  • De kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring bij een gemeente binnen een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar.

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
    20 %

  • Mate van ervaring als Ontwikkelaar Ruimte en Planontwikkeling
    30 %

  • De kandidaat voldoet aan de kwaliteitscriteria VTH.
    30 %

  • De kandidaat heeft een positieve houding ten opzicht van de Friese taal, waarbij beheersing van de Friese taal een pre is.
    20 %

  • Prijs
    20 %

Competenties

  • Innovatief vermogen

  • Resultaatgerichtheid

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

  • Omgevingsgerichtheid

  • Communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 4, 5 en 6.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Schaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao Gemeenten.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2025 tot en met 31 januari 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan option
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk.
Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd.

Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Let op!:
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur