Medewerker Ontwikkeling Backoffice Burgerzaken

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 100,00 32 - 36 uur per week Friesland

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

32 - 36 uur per week

Publicatiedatum:

29 nov 2024

Opdracht omschrijving
Achtkarspelen is begin volgend jaar weer een zelfstandige gemeente. We zijn ambitieus en willen de volgende stap zetten. Mensen met frisse energie geven we ruimte om mee te bouwen aan onze nije organisatie. Een flinke klus met veel uitdagingen. Daar horen nieuwe collega’s bij. We zoeken aanpakkers, die hebben we keihard nodig.

Het Team Ondersteuning en Dienstverlening is op zoek naar een enthousiaste Medewerker Ontwikkeling Backoffice Burgerzaken die verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling van afdeling Burgerzaken. De medewerker houdt zich bezig met de doorontwikkeling van de collega’s binnen het team en vertaalt (landelijke) ontwikkelingen naar werkprocessen en beleid. 

Daarnaast heeft de medewerker een belangrijke verbindende rol zowel binnen de organisatie, als daarbuiten en is in veel gevallen het eerste aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de teamleider, portefeuillehouder en het college.  

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden
Binnen het werkveld is de Medewerker Ontwikkeling Backoffice verantwoordelijk het  zorgdragen  en doorontwikkelen van de collega's en de werkzaamheden binnen het vakgebied Burgerzaken.

Wat ga je doen? 
Mede in het kader van de doorontwikkeling burgerzaken maar ook bij het uitvoeren van de dagelijkse ‘going concern’:

  • Meenemen van de specialisten backoffice burgerzaken en beheerders BRP in de ontwikkelingen binnen het vakgebied Burgerzaken en vertaalt deze ontwikkelingen naar werkprocessen.;

  • Adviseert de teamleider in de uit te voeren ontwikkelingen en heeft kennis van alle onderdelen binnen het vakgebied Burgerzaken;   

  • Beheerst alle werkzaamheden die uitgevoerd worden door de specialist backoffice burgerzaken, stuurt collega’s vakinhoudelijk aan en draagt mede zorg voor de ontwikkeling van zelfstandigheid en professionaliteit van de medewerkers;

  • Betrekt daar waar nodig andere afdelingen binnen de organisatie bij de ontwikkelingen, zorgt voor draagvlak en initieert afdeling overstijgende overleggen. 

Taken met betrekking tot de Bedrijfsvoering:

  • Verantwoordelijk  zijn voor het opstellen van beleid en verordeningen, zoals bijvoorbeeld het briefadresbeleid of de legesverordening.;

  • Zorgdragen voor een passende inroostering van de inzet van de medewerkers;

  • Eerste aanspreekpunt voor projecten of (complexe) vraagstukken zowel binnen-als buiten de organisatie.;

  • Vertegenwoordigen en begeleiden van de medewerker backoffice bij o.a. bezwaarschriftencommissie / rechtbank;

  • Bevoegd om binnen het mandaat op vakinhoudelijke gronden beslissingen te nemen;

  • Contactpersoon van het Babsen-team en regelen van alle bedrijfsvoering rondom de Babsen.  

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 6 januari 2024 tot en met 1 juli 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 - 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de cao SGO ingeschaald op functieschaal 10. De gesprekken vinden plaats op woensdag 18 december2024.

Eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

De kandidaat heeft Hbo+ werk- en denkniveau.

De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

De kandidaat heeft relevante opleidingen en cursussen op het gebied van BRP en de Burgerlijke Stand.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken (40%)

  • De kandidaat heeft ervaring met het vakinhoudelijk aansturen van medewerkers (40%)

  • De kandidaat beheerst de Engelse en Friese taal (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.