Casemanager/vergunningverlener

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 32 - 36 Friesland

Begindatum:

31 mrt 2025

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

20 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Achtkarspelen is sinds begin dit jaar weer een zelfstandige gemeente. Het team Veiligheid, Toezicht, Handhaving & (Omgevings)vergunningen bestaat uit leuke en enthousiaste collega’s die nauw met elkaar samenwerken. Op dit moment wordt er gewerkt aan de opbouw van het team. Daarnaast staat het team voor grote uitdagingen.

Als medewerker vergunningen is geen dag hetzelfde. Het ene moment overleg je met een architect over een bouwplan, en het volgende moment behandel je een aanvraag voor het kappen van bomen. Tussendoor adviseer en informeer je inwoners over de status van hun ingediende vergunningaanvragen en de mogelijkheden om (vergunningsvrij) te bouwen. Uiteraard houd je hierbij altijd rekening met de laatste ontwikkelingen en regelgeving op het gebied van de Omgevingswet. 

Deze functie is ingeschaald in schaal 8 cao SGO.

 Verantwoordelijkheden
De casemanager/vergunningverlener is binnen het team VTHV hét aanspreekpunt voor (aan)vragen over vergunningen: 

  • Je coördineert minder complexe vergunningsaanvragen van A tot Z.

  • Je informeert actief inwoners en initiatiefnemers, en collega’s kloppen bij jou aan voor omgevingsvergunningen, vragen en advies.

  • Je handelt meldingen af, zoals sloop- en bouwmeldingen.

  • Je beheert en coördineert binnengekomen telefoongesprekken en aanvragen.

  • Je zorgt voor een tijdige en correcte administratieve afhandeling van vergunningsaanvragen.

  • Je houdt je kennis up-to-date met betrekking tot de Omgevingswet en andere relevante regelgeving.

  • Je werkt nauw samen met andere afdelingen om een soepele afhandeling van aanvragen te waarborgen.

  • Je draagt bij aan het verbeteren van interne processen en procedures. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 31 maart 2025 tot en met 30 september 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Eisen

  1. U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  2. U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  3. Kandidaat heeft een relevante (juridisch/bouwkundig) opleiding op MBO+ niveau.

  4. Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als casemanager/vergunningverlener bij een gemeente.

  5. De kandidaat is bekend met de Omgevingswet.

  6. Het maximaal uurtarief is € 80,-

  7. Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Gunningscriteria

  1. Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
    40 %

  2. Mate waarin de kandidaat aansluit bij de opdracht.40 %

  3. De kandidaat verslaat het Fries, waarbij het spreken een pre is.
    20%

Let op!: De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.