Consulent Inkomen

Fijnder

Batterij 12, 7141 JL Groenlo, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 36

Begindatum:

22 aug 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Je behandelt aanvragen van inwoners voor een uitkering op grond van de Participatiewet of Ioaw(z) en andere nieuwe inkomen gerelateerde regelingen die Fijnder uitvoert voor de gemeenten Berkelland Oost Gelre en Winterswijk;

  • Je beheert een eigen caseload, inclusief het uitvoeren van tussentijdse onderzoeken en beëindigingen;

  • Je hebt kennis van het verwerkingssysteem Suite voor Sociaal domein;

  • Je gaat met de aanvragers in gesprek en beantwoordt hun vragen over hun situatie, rechten en plichten en helpt om hun problemen rond hun inkomen op te lossen binnen de daarvoor geldende kaders;

  • Je bent een sparringpartner op de diverse terreinen van het sociaal domein, en denkt daarbij breder dan jouw eigen specialisatie inkomen(svoorzieningen);

  • Indien nodig draag je een cliënt ‘warm’ over naar het sociaal team van de gemeente of naar schuldhulpverlening.

Verantwoordelijkheden
Je gaat deel uitmaken van het team Inkomen bij Fijnder. Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van aanvragen van inwoners voor een uitkering op grond van de Participatiewet of Ioaw(z) en andere nieuwe inkomen gerelateerde regelingen die Fijnder uitvoert voor de opdracht gevende gemeenten (bijv. de energietoeslag en leefgeldregelingen voor Oekraïners). In je beoordeling houd je rekening met voorliggende voorzieningen, de geldende wet- en regelgeving en de (inkomens)positie en persoonlijke situatie van de cliënt. Op deze manier zorg je voor een oplossing op maat.

Als er andere expertise nodig is voor de cliënt, draag je de cliënt warm over naar een andere hulpverlener.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met de participatiewet (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding SJD of Rechten op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met leefgeldregelingen voor Oekrainers (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de omgekeerde toets (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (15 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Oplossingsgericht;
  • Proactief.

Organisatie en team

Fijnder
Sinds 1 januari 2022 zijn de krachten van Sociale dienst Oost Achterhoek en Werkbaan Oost gebundeld in Fijnder, werkleerbedrijf Oost Achterhoek.

Fijnder is één van de grootste sociale werkbedrijven van de Achterhoek en een samenwerkingsverband van de gemeenten Berkelland, Oost-Gelre en Winterswijk. Samen met andere ketenpartners in het sociaal domein zetten we ons proactief in voor een zo optimaal mogelijke deelname van onze inwoners aan de samenleving. Zelfredzaamheid is hierin een belangrijke waarde. Onze missie is:

”Wij geloven dat iedereen van betekenis wil en kan zijn”
Deze missie hanteren we zowel voor onze klanten als voor de medewerkers in onze eigen organisatie. Wil jij van betekenis zijn? Kom dan werken bij Fijnder!

De organisatie
De door de opdrachtgevende gemeenten aan ons doorverwezen inwoners begeleiden we bij hun actieve deelname aan de samenleving, (re)integratie in het arbeidsproces en het verkrijgen van een inkomen. Dit doen we door die inwoners de nodige aandacht te geven, ons flexibel op te stellen, en doelgericht te werken aan resultaten. Het is onze kracht dat we toegankelijk, gedreven en verbindend zijn. In onze dienstverlening gaan we uit van de vraag van de inwoner; we sluiten aan bij de belevingswereld. We bieden, naast inkomensondersteuning, integrale hulp voor alle inwoners die dat nodig hebben bij hun (re)integratie: van arbeidsmatige dagbesteding tot regulier werk. Voor de inwoner is de weg naar de juiste dienstverlening simpel en eenvoudig. Dat doen we in nauwe samenwerking met de drie opdrachtgevende gemeenten. Ons pand staat op een industrieterrein aan de N18 in Groenlo. Om precies te zijn is het adres vanaf 1 maart 2022: Batterij 10-12. Ons pand staat symbool voor wat we zijn: een bedrijf waar je kunt werken en leren.

Werken bij Fijnder
Fijnder is jong en ambitieus. In een ongedwongen sfeer werken we aan een proactieve, resultaatgerichte en transparante organisatie. Onze ambities zijn gericht op het vergroten van efficiency, kwaliteit en resultaat. We hebben gekozen voor integraal management en een coachende stijl van leidinggeven. De mensen die bij onze organisatie werken zijn flexibel, omgevingsbewust, resultaatgericht en gericht op samenwerking. Als je beschikt over een flinke dosis zelfstandigheid, tact en ondernemingszin, efficiënt kunt werken, goed kunt communiceren en procesverantwoordelijk wilt zijn, ontmoeten we je graag voor een gesprek.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Fijnder mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Fijnder. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Fijnder merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur