Raadsadviseur

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 apr 2025

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht
Je voert zelfstandig de dagelijkse taken van de griffie uit. Je vervangt tevens de griffier bij haar afwezigheid;
- Je verzorgt de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van raads- en commissievergaderingen (BOB methode) en raadsontmoetingen, waaronder:
    - Opstellen van agenda’s in iBabs;
    - Adviseren van de raadsleden over de inzet van raadsinstrumenten en schrijven van moties, amendementen en initiatiefvoorstellen;
    - Afhandeling van de vergaderstukken van de raad;   
    - Bewaakt de voortgang van de afdoeningsvoorstellen;   
    - Het ondersteunen van voorzitters;
    - Incidenteel verslaglegging;
- Je organiseert mede diverse activiteiten voor de raad (raadsontmoetingen), zoals werkbezoeken (binnen en buiten gemeentehuis);
- Je onderhoudt contact met inwoners (particulieren en ondernemers) die willen inspreken of vergaderingen van de raad willen bijwonen;
- Je levert een bijdrage aan het optimaliseren en verbeteren van de informatiestromen en andere werkprocessen;
- Je draagt bij aan goede communicatie en informatie voor de raad;
- Je begeleidt de raad in het contact met de accountant en hebt ervaring met begeleiding van aanbestedingsproces van de accountantsdiensten;
- Je bereidt benoemingen van raadsleden en wethouders voor;
- Je bent bekend met de voorbereidingen die vanuit de griffie worden gedaan ivm de vierjaarlijkse gemeenteraadsverkiezing;
- Je kunt de griffier indien nodig vervangen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het werken op een griffie in de functie van raadsadviseur;
2. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk én fee externe partij.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring als raadsadviseur (licht dit duidelijk toe in het cv) (40 punten);
5. Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op Wo niveau (10 punten);
6. Uiterlijk beschikbaar per 14 mei 2025 voor 24 uur per week (40 punten);
    a. Uiterlijk beschikbaar per 14 mei 2025 (40 punten);
    b. Uiterlijk beschikbaar per 21 mei 2025 (20 punten);
    c. Beschikbaar na 21 mei 2025 (0 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente tot 25.000 inwoners (10 punten).

Competenties
- Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit en begrijpt de rol die de griffie daarin vervult;
- Je werkt secuur en accuraat en weet van aanpakken;
- Je bent digitaal vaardig. Je hebt affiniteit met ICT toepassingen van de raad en raadsinformatiesystemen (ervaring Ibabs is een pré)
- Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, inclusief ervaring met het opstellen van verslagen en/of maken met memo’s/notities voor de raad;
- Je kunt goed plannen en organiseren;
- Je bent assertief;
- Je bent bereid flexibele werktijden te werken (zowel overdag als in de avonduren);
- Je bent een positieve teamspeler die goed kan samenwerken en bijdraagt aan het gezamenlijke resultaat;
- Je beschikt over relativeringsvermogen.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (voorkeur voor maandag, woensdag en vrijdag).
Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.