Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
1 jan 2027Uren per week:
5Publicatiedatum:
10 dec 2024Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ongeveer 250 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Opdracht
Gemeente Elburg werkt in principe volgens het eigen regie model, waarbij de domeinmanager de casemanager is van het verzuim. De P&O-adviseurs werken nauw samen met de domeinmanagers en adviseren en ondersteunen hen op het brede vlak van verzuim.
De gemeente Elburg probeert bovendien zo veel mogelijk in te zetten op preventie.
We vinden het belangrijk dat medewerkers duurzaam inzetbaar zijn; we zoeken naar mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en willen onze medewerkers graag fit en vitaal aan het werk houden. Zo hebben we een sportstimuleringsregeling en is er een werkgroep Fit@Elburg, die activiteiten organiseert ter bevordering van de vitaliteit van onze medewerkers.
De arbodienstverlener is een belangrijke adviseur rondom vitaliteit en het duurzaam inzetbaar houden van onze medewerkers. Wij vinden het belangrijk dat hij/zij naast het inbrengen van medische expertise, een prettige sparringpartner is van de leidinggevende. Uiteraard biedt je een luisterend oor aan onze arbeidsongeschikte collega en zorg je er voor dat hij/zij zo snel als mogelijk kan, kan re-integreren.
Als arbodienstverlener heb je daarnaast contact met de verschillende adviseurs P&O en zet je lijnen uit richting specialistische zorg (denk aan BMW, psycholoog) via ons zorgnetwerk.
We verwachten de volgende werkzaamheden van onze arbodienstverlener:
- In principe houd je ongeveer eens per drie weken spreekuur op onze locatie;
- Tussentijds ben je beschikbaar voor telefonisch overleg;
- Wanneer een consult via videobellen noodzakelijk is, vind je dit geen probleem;
- Je adviseert gevraagd en ongevraagd op het gebied van verzuim en het voorkomen daarvan;
- Op de dagen dat je op locatie bent, vind je het prettig om de ‘werkvloer’ te bezoeken; op deze manier krijg je een beeld van wat er speelt en wat er leeft;
- Je adviseert de leidinggevende én de medewerker over de re-integratie volgens het daarvoor geldende kader van de Wet Verbetering Poortwachter;
- Je neemt desgewenst deel aan overleggen met de OR, P&O, MT en de Arbo-vertegenwoordigers;
- Je levert een bijdrage aan verzuimrapportages.
Wat/wie zoeken we?
- We zoeken een arbodienstverlener die ons kan adviseren en de hierboven genoemde werkzaamheden kan uitvoeren. Dit mag een bedrijfsarts zijn, maar ook een bedrijfsarts die werkt volgens de verlengde armconstructie is een optie die bespreekbaar is;
- We zoeken een toegankelijk persoon, die een goede afweging kan maken tussen de belangen van onze zieke collega én die van onze organisatie;
- Onze nieuwe arbodienstverlener heeft een luisterend (medisch) oor voor onze zieke collega, kan zich verplaatsen in zijn medische situatie en weet aan de hand hiervan zijn advies te vertalen in een duidelijke terugkoppeling;
- Deze terugkoppeling wordt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen opgesteld;
- We vinden flexibiliteit belangrijk; dat maakt ook dat we vragen om tussentijds telefonisch beschikbaar te zijn. Uiteraard begrijpen we dat een bedrijfsarts niet altijd bereikbaar is. Later teruggebeld worden is daarom geen probleem;
- De rol van de arbodienstverlener is niet een op zichzelf staande rol; de arbodienstverlener is onderdeel van een netwerk rondom de arbeidsongeschikte collega én rondom verzuim in zijn algemeenheid;
- We vinden het belangrijk dat de arbodienstverlener op de hoogte is van recente ontwikkelingen binnen de geldende wet- en regelgeving;
- Continuïteit van zorg kan worden geboden. Op het moment dat onze vast dienstverlener vakantie heeft of ziek is, kan er een beroep worden gedaan op een vervanger.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een geldende certificaat als bedrijfsarts en BIG registratie;
2. Aantoonbare beschikbaar per 1 januari 2025 voor 5 uur per 3 weken;
3. Continuïteit kan gewaarborgd blijven door middel van een vervangende kandidaat op gelijkwaardig niveau in te zetten bij een afwezigheid langer dan 2 weken (herleidbaar uit inschrijving);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als bedrijfsarts;
5. Het indexeren van tarieven is gedurende de looptijd van de overeenkomst niet van toepassing.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als gecertificeerd bedrijfsarts (30 punten);
7. Aantoonbaar netwerk op het gebied van arbo en verzuim gerelateerde professionals die desgevraagd ingezet kunnen worden om tot het gewenste resultaat te komen (motiveer je antwoord in het cv) (20 punten);
8. Uurtarief van maximaal €240,- inclusief de externe partij fee en inclusief alle overige kosten, exclusief BTW;
a. Uurtarief van maximaal €240,- inclusief de externe partij fee en inclusief alle overige kosten, exclusief BTW (50 punten)
b. Uurtarief tussen €240,- en €275,- inclusief de externe partij fee en inclusief alle overige kosten, exclusief BTW (20 punten)
c. Uurtarief hoger dan €275 inclusief de externe partij fee en inclusief alle overige kosten, exclusief btw. ( 0 punten)
Competenties
- Analytisch;
- Samenwerkingsgericht: zoekt actief het contact met betrokkenen, management en andere professionals;
- Onafhankelijk;
- Resultaatgericht; stelt doelen en maakt duidelijke afspraken over verwachtingen en te behalen resultaten;
- Zoekt verbinding tussen belang medewerker en werkgever en laat dit zien;
- Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
- Geeft gevraagd en ongevraagd advies aan management in de preventieve én curatieve sfeer van verzuim;
- Is proactief in het signaleren van trends;
- Flexibel;
- Integer
- Stabiel;
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.