thumbnail
thumbnail

Interim Afdelingshoofd Openbare Werken

Edam-Volendam

W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€130
36 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 jun 2024

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Opdracht

  • Interim afdelingshoofd Openbare Werken, lid MT, en tevens interim teamleider Werken en Projecten totdat de inrichting van de afdeling wijzigt;

  • Tevens verantwoordelijk voor het realiseren van de veranderopgave van de afdeling, zoals o.a. beschreven in het rapport over de analyse van de afdeling;

  • 36 uur per week;

  • 5 dagen per week op kantoor, niet thuiswerken.

Door een externe partij is een analyse uitgevoerd waarbij is gekeken naar de binnendienst en op basis van de areaalgegevens is onderzocht in hoeverre toegekende middelen en beschikbare tijd toereikend zijn om de opdracht van de afdeling uit te voeren. In dit rapport worden een aantal adviezen gegeven ter verbetering. Het realiseren van deze verbeteringen zijn onderdeel van de opdracht.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het realiseren van veranderopgaven als Afdelingshoofd binnen een gemeente of overheidsorganisatie;

  3. Uurtarief maximaal €130 exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring  in de afgelopen 10 jaar als afdelingshoofd binnen een gemeente of overheidsorganisatie (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als MT-lid binnen een gemeente (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring als teamleider binnen de fysieke sector binnen een gemeente met +35.000 inwoners (20 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het realiseren van veranderopgaven als Afdelingshoofd (20 punten)

Competenties

  • Samenwerken;

  • Communicatief vaardig op alle niveaus;

  • Leiderschap;

  • Daadkrachtig;

  • Bestuurlijke sensitiviteit.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland tussen dinsdag 25 juni 2024 en woensdag 26 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Jan de Vries via 06 36 51 04 90 / opdrachtoverheid@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur

Ben jij de Interim Afdelingshoofd Openbare Werken die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.