thumbnail
thumbnail

Jurist Sociaal Domein met focus op subsidie- en contractmanagement

De Ronde Venen

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

11 sept 2023

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken. In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Je gaat werken in het team Kwaliteit en Monitoring Welzijn. Dit is één van de teams binnen het sociaal domein. Het doel van het sociaal domein is dat elke inwoner zoveel mogelijk op eigen kracht bijdraagt aan de samenleving. Team Kwaliteit en Monitoring Welzijn voert de bedrijfvoeringsprocessen van het sociaal domein uit en bewaakt de kwaliteit hiervan. Het team bestaat uit 28 positieve, collegiale, gemotiveerde en betrokken medewerkers. Voor het team zijn we op zoek naar tijdelijk juridisch adviseur op gebied van subsidie- en contractmanagement.

Opdracht
Als juridisch adviseur werk je nauw samen met de kwaliteitsadviseurs Wmo, Jeugd en Participatie, beleidsmedewerkers- en adviseurs en de subsidie- en contractmanager. 

Taken die de juridisch adviseur uitvoert:

  • Je bent het juridische aanspreekpunt in het proces rond subsidies. Je draagt bij aan het opstellen en wijzigen van intern beleid, adviseert bij concrete subsidieaanvragen, bent verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van het subsidieproces en je voert schriftelijk en mondeling verweer in bezwaar- en beroep. Adviseren/beantwoorden vragen over de toepassing van het subsidierecht;

  • Adviseren/beantwoorden van vragen over en het beoordelen en opstellen van contracten binnen het Sociaal Domein; Je adviseert hierin met name collega’s, management en bestuur (directie, college en raad) bij uitdagende juridische vraagstukken op het gebied van contracten en draagt bij aan de voorbereiding van besluiten;

  • Algemeen juridisch advies binnen het Sociaal Domein (b.v. over beroep en bezwaar en voor college-, raad- en bestuursvoorstellen).

Je hebt een positieve persoonlijkheid, maakt makkelijk contact en werkt graag samen. Je beschikt over uitstekende communicatieve eigenschappen; je bent een goede luisteraar, hebt het lef om de vraag achter de vraag te stellen en hebt gevoel voor politieke verhoudingen. Je bent zelfstandig, daadkrachtig en standvastig op de inhoud, en oplossingsgericht en dienstverlenend in jouw opstelling. Je kijkt op basis van jouw kennis en ervaring over de grenzen van het juridische kader heen en kunt collega’s in jouw argumenten meenemen. Je bent uitstekend in staat overzicht te houden van lopende zaken en de prioriteit daarvan. Je bent goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken en kunt beoordelen welke vraagstukken je zelf moet oppakken en welke je met advies laat uitvoeren. Je bent leergierig én enthousiast om op een actieve wijze jouw bijdrage te leveren aan de kwaliteit van o.a. de (subsidie)contracten .

Je hebt minimaal een diploma Nederlands recht aan een Nederlandse universiteit met een relevante specialisatie en een je hebt aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving van sociaal domein breed en subsidie- en overeenkomstenrecht specifiek.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van Nederlands recht;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met subsidie- en overeenkomstenrecht.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Awb, Wmo, Jeugd én PW (benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);
5. Uurtarief maximaal € 120,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen de overheid, bij voorkeur de gemeentelijke overheid (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
a. Aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijk overheid (25 punten);
b. Aantoonbare werkervaring binnen de overheid (10 punten);
c. geen aantoonbare werkervaring binnen de overheid (0 punten).

Competenties

  •      Communicatief;

  •      Verbinder;

  •      Durven;

  •      Secuur;

  •      Analytisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties van de afgelopen 4 jaar.

Werkdagen
De opdracht dient in twee aaneensluitende dagen van 8 uur te worden vervuld, werkdagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 3 oktober 2023 tussen 14.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 september 2023, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Jurist Sociaal Domein met focus op subsidie- en contractmanagement die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.