Jurist Handhaving Omgevingszaken Vinkeveense Plassen

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 mei 2025

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken. In Mijdrecht staat het gemeentehuis.
We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw en de energietransitie. Deze ambities maken we waar door samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en het gemeentebestuur.

Omschrijving van de opdracht
We zoeken iemand die wil bijdragen aan het versterken van het unieke cultuurhistorische legakkerlandschap van de Vinkeveense Plassen? En weet jij als geen ander hoe je met aandacht voor de belanghebbenden het (nog vast te stellen) bestemmingsplan handhaaft? Dan hebben wij een impactvolle opdracht in een nieuw op te zetten projectteam.
Voor de projectmatige handhaving van het (nog vast te stellen) bestemmingsplan Plassengebied zoeken we een handhavingsjurist die zich bezighoudt met juridische handhavingszaken en – procedures. Je voert gesprekken met eigenaren en gebruikers, stelt handhavingsbesluiten op, voert verweer bij de bezwarencommissie of bij de Rechtbank/Raad van State. Je zorgt daarbij ook voor de interne- en externe afstemming. Je bewaakt de termijnen, houdt regie op de werkvoorraad en signaleert bijzonderheden.

Je werkt daarbij nauw samen met de projectleider, toezichthouders en bent samen verantwoordelijk voor de lopende handhavingstrajecten.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding Omgevingsrecht op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist handhaving bij een gemeente;

  3. Minimaal 2 jaar werkervaring in en met het omgevingsrecht;

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van: Juridisch, Bestuurskunde en/of Omgevingszaken (20 punten);

  2. Aantoonbare kennis van én werkervaring met bestuursrechtelijke handhavingsprocessen / wabo (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  3. Aantoonbare kennis van: wabo, awb, gemeentewet, wro, omgevingswet/ omgevingsvisie (20 punten);

    • Aantoonbare kennis van alle bovengenoemde wetten (20 punten);

    • Aantoonbare kennis van 4 van de bovengenoemde wetten (15 punten);

    • Aantoonbare kennis van 3 van de bovengenoemde wetten (10 punten);

    • Aantoonbare kennis van 2 van bovengenoemde wetten (5 punten);

    • Aantoonbare kennis van geen of 1 van bovengenoemde wetten (0 punten).

  4. De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (20 punten);

  5. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee;

    • Tot €107,50 (20 punten);

    • Van €107,50 tot €115,00 (10 punten);

    • Meer dan €115,00 (0 punten).

Competenties

  • Communicatief;

  • Daadkrachtig;

  • Overtuigingskracht;

  • Zelfstandig;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 15 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.