Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Plaatsvervangend griffier/ervaren raadsadviseur

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om het in de gemeente De Bilt, voor de 42.000 inwoners, nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. De gemeente De Bilt werkt op een innovatieve manier samen met haar partners. De gemeenteraad en de griffie dragen hier aan bij.

De griffie stuurt op versterking van de politieke agenda door de raad; bewaakt een goede informatiepositie van de raad en adviseert en ondersteunt bij nieuwe vormen van democratie. De raad wil zich de komende periode ontwikkelen naar een maatschappelijke, sturende raad. Eén van de eerste onderdelen van het project professionalisering en positionering gemeenteraad is het herzien van de vergaderwijze.

Opdracht

  • Als projectleider vergaderwijze biedt je zowel procesmatige als inhoudelijke ondersteuning en advisering en doe je verslaglegging.

  • Je begeleidt de raadswerkgroep vergaderwijze. Je bereidt vergaderingen voor in samenwerking met de voorzitter raadswerkgroep vergaderwijze, de raads- en commissieleden en betrokken ambtenaren of partijen.

  • Je herijkt verordeningen, reglementen, procedures en werkafspraken, schrijft een memo voor het presidium en stelt in voorkomende gevallen een raadsvoorstel en -besluit op;

  • Je bent een sparringpartner voor de griffier over de versterking van de raad;

  • Je verricht in voorkomende gevallen werkzaamheden van de raadsadviseurs uit, zoals overleg met de bestuursadviseurs of het ondersteunen en bijwonen van de commissies en commissievoorzitters;

  • Je vindt het leuk om samen met je collega’s het functioneren van de gemeenteraad en griffie te verbeteren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een raadsgriffie in de functie van griffier en/of raadsadviseur in de afgelopen 5 jaar;
3. Maximaal uurtarief van €95, inclusief fee externe partij en reiskosten woon- werkverkeer, exclusief btw;

Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als (plaatsvervangend) griffier bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar (40 punten);
6. Een flexibele instelling ten opzichte van taken en werktijden (30 punten).

Competenties

  • Talent om nieuwe informatie en processen snel eigen te maken

  • Stressbestendig in drukke tijden en in omgang met inwoners, raadsleden of ambtelijke collega’s

  • Gedreven

  • Rolbewust

  • Flexibel

  • Initiatiefrijk

  • Teamspeler

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, afhankelijk van ervaring en/of opleiding. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel

Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemen bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.